AcasăNewsAi grijă să nu rămâi fără bani! Mesajele de tip phishing care...

Ai grijă să nu rămâi fără bani! Mesajele de tip phishing care te lasă cu cardul gol

Ai grijă să nu rămâi fără bani! Mesajele de tip phishing care te lasă cu cardul gol

Un nou an, o nouă campanie de atac de tip phishing. Atenție de la cine primiți mesaje prin e-mail! Atacurile cibernetice de tip phishing în România, foarte periculoase, avertizează Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC).

Ce fel de mesaje-capcană sunt folosite de hackeri pentu fraudele bancare.

Hackerii s-au perfecţionat

Mesajele-capcană sunt din ce în ce mai bine scrise în limba română, astfel încât potenţialele victime pot fi păcălite mai uşor. Acest text a fost copiat de pe Ziare.com Mesajele-capcană care te lasă fără banii de pe card.

Chiar dacă perioada sărbătorilor s-a încheiat, infractorii cibernetici continuă să vizeze utilizatori din România prin atacuri de tip phishing. Metoda preferată de propagare este e-mail-ul, iar mesajele-capcană sunt din ce în ce mai bine scrise în limba română.

Astfel, aceste tentative de fraudă devin mai credibile, iar potenţialele victime pot cădea mai uşor în capcană, dacă nu respectă recomandările esenţiale de securitate a datelor online.

Verificaţi mereu sursa reală a mesajului, evitaţi accesarea link-urilor din astfel de mesaje nesolicitate şi nu furnizaţi date sensibile la cerere, în urma unor notificări venite pe mail, sms sau social media! Banca nu îţi va cere niciodată să-ţi validezi datele astfel„, susţine Mihai Rotariu, conform unui comunicat al DNSC.

Unde vin atacurile?

Ionuţ Encescu, directorul de Produse şi Hub de Inovaţie Digitală al First Bank, oferă o serie de recomandări privind securitatea din zona banking:

  • Aveți grijă la e-mail-uri, apeluri telefonice, SMS-uri, mesaje WhatsApp/Telegram/alte platforme de mesagerie sau site-uri care solicită date personale pentru oferte de credite, ori alte servicii financiare în numele băncii;
  • Nu accesați link-uri de plată primite pe rețele de socializare/WhatsApp/alte platforme de mesagerie sau SMS în urma unui dialog purtat pe chat-ul unei platforme de anunțuri online;
  • Nu divulgați date personale/financiare cum ar fi: codul PIN, numărul de card, coduri de activare sau de autentificare pentru anumite servicii sau plăți;
  • Banca nu solicită în nicio situație informații confidențiale prin e-mail (cod de acces/parolă, număr de card, data expirării acestuia, codul PIN). De asemenea, informații precum parola și codul PIN nu trebuie divulgate sub niciun motiv, nimănui;
author avatar
Andrei Ștefan
672 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger