AcasăNewsAfacerea „Corveta”, ultimul tun! Combinația, făcută pe modelul „Roșia Montană”

Afacerea „Corveta”, ultimul tun! Combinația, făcută pe modelul „Roșia Montană”

sursa foto: romania-actualitati.ro

Ministrul Apărării Naţionale a anunțat, luni seară, 5 februarie, că programul de achiziţie de corvete a fost întrerupt.

Ce explicații a oferit șeful MApN, Angel Tîlvăr?

Programul a fost întrerupt de noi din motive neimputabile Ministerului Apărării Naţionale, a fost o relaţie contractuală între o firmă dintr-o ţară aliată şi o firmă din România. Contractul nu s-a desfăşurat în parametrii pe care noi îi aşteptam, motiv pentru care acest lucru s-a întrerupt.

Noi suntem înscrişi într-un program european care se numeşte Corveta europeană, iar între timp nevoile operaţionale au putut fi asigurate şi altfel, nu cum ne-am fi dorit dacă aveam aceste corvete, prin dotarea echipamentelor pe care le avem la dispoziţie în acest moment”, a declarat Angel Tîlvăr, la un post TV.

Conform precizărilor lui Tîlvăr, un orizont de aşteptare pentru noile corvete ar fi de 4-5 ani.

Ce s-a întâmplat, de fapt?

Ce s-a întâmplat cu procedura contractului „Corveta multifuncțională”?

Conform informațiilor prezentate de defenseromania.ro, contractul a fost anulat după ce Asocierea formată din compania franceză Naval Group și Șantierul Naval Constanța nu au ajuns la un consens finaciar și nu au semnat contractul cu MApN timp de mai bine de patru ani.

În 2019, Asocierea a fost declarată câștigătoare. Ar fi trebuit construite la Constanța patru corvete de tip Gowind 2500. Doar că procedura a fost anulată, astfel încât nu se va trece la oferta următorului clasat în licitație.

Licitația a fost demarată după ce în 2016 contractul a fost inițial alocat companiei olandeze Damen, prezentă în România la Șantierul Naval Galați, unde construiește deja nave de luptă pentru forțe navele din întreaga lume. Olandezii au propus României corvete Sigma 10514.

MApN a justificat anularea procedurii prin lipsă de fonduri.

Așadar, deși a existat o asociere și o licitație, cum lucrurile n-au fost duse la bun sfârșit, statul român ar putea fi dat în judecată, riscând să se ajungă să se ceară despăgubiri uriașe.

O situație pe tiparul Roșia Montană. Sau Pfizer. Am mai văzut astfel de „combinații”. Ca orice proces, se va sfârși cu o parte câștigătoare și una pierzătoare, iar aici, în a doua categorie, am putea încadra statul român.

Citiți și: Românii riscă să plătească prejudicii de miliarde, din cauza deciziilor lui Cioloș, Orban și USR

Citiți și:

Gata, se fac corvetele! Doar prețul este altul…

Raportul Corvetelor: DGIA, război hibrid pentru DAMEN!

Uite de ce n-a vrut corvete! Ciucă ia trei ”copăi” casate de SUA!

author avatar
Andrei Coman
1.524 afisari

7 COMENTARII

  1. Asa si acu 110 ani. vecinii se razboiau si Romania folosea trenurile de armata la afaceri personale

    • Atunci despagubirile sa fie platite de toti ale caror semnaturi se gasesc pe orice contract, asociere aferent respectivei afaceri. Sa raspunda fiecare personal cu banii proprii.

  2. LIPSA DE FONDURI !!!!,DA PENTRU FIARE VECHI : FRECATELE DE RUGINA DE LA ENGLEZI ,HARBURILE F16 LA A 4 A MANA ,JAFURILE DE PIRANIA CE-S ? ,DA MACAROANELE PATRIOT CE-S ,ALEA DE S-AU FASAIT LA CAP MIDIA !!,DA ^,% MILIARDE DATE CA LA CURVE INAINTE PENTR F 35 CARE O SA VINA LA PASTELE CAILOR CE-S ?,TRIBUTUL LA INALTA POARTA PE 15-20 ANI INAINTE !!.
    CE LEPRE SE PRETIND AZI GUVERNANT !!,NICI DE GRAJDARI NU-S BUNI.

  3. La aceasta metoda mai trebuie adaugat , despagubirea fratilor Micula , parcul Bordei ,procesele pierdute romsilva de Ioan Adam din psd ,adica sabotarea economiei si furt din banul public .

  4. Motivele prezentate sunt baliverne. Adevăratul motiv constă în faptul că acest contract nu a ajuns la cine trebuie, în condițiile dictate de acesta, cat mai simple dar și cât mai scumpe, peste cele dotate extra. Dar să nu scoatem parandărătul din ecuație, este un criteriu determinant.

  5. Tabalgii izmenari si spagari nenorociti care nu dau contracte decit pe baza de spaga.

  6. De ce MapN nu da spaga inainte cui trebuie, se face liniste in sistem, si apoi vedem noi cand primim curvetele cerute, mai la vara, sau dupa 2025, cand n-o mai fi nevoie

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger