Aeroporturile din România se confruntă cu facturi uriașe la energie. Acest lucru le-ar putea duce chiar să intre în faliment.
În astfel de situație se află aeroportul din Iași, al cărei conducere cere ajutor de la stat. Deși a înregistrat cei mai mulți pasageri din istoria activității sale, aeroportul va încheia acest an pe pierdere, din cauza cheltuielilor uriașe cu energia.
Factură de peste 2 milioane de lei pentru aeroportul in Iași
Facturile aeroportului au crescut brusc după ce furnizorul de curent electric, Veolia Energie, s-a retras din contractul pe care îl avea în derulare. Mai mult decât atât, până în luna august, facturile lunare de energie electrică ale Aeroportului Iași au fost cuprinse între 76.000 și 100.000 de lei, la un consum de maxim de 200 MWh pe lună.
Aeroportul a primit energie, în luna septembrie, cu alt preț: 10.000 de lei/MWh, de 20 de ori mai mare decât tariful anterior. Consumul din luna septembrie a fost de 220 MWh, astfel că, potrivit estimărilor, factura va ajunge la 2,2 milioane de lei. Din această cauză, aeroportul din Iași poate intra în incapacitate de plată, fapt ce ar duce la faliment.
„A dat peste cap tot ce înseamnă prognoze bugetare și chiar se ridică problema susținerii costurilor unui aeroport. Noi facem demersuri atât la nivel de Asociație a Aeroporturilor cât și la nivelul fiecărui aeroport individual să identificăm o soluție astfel încât aeroportul să poată să beneficieze de o plafonare. Pentru că riscăm ca în câteva luni să nu mai avem bani să putem plăti facturile la curent”, a declarat Romeo Vatră, managerul aeroportului Internațional din Iași.
Directorii de aeroporturi cer ajutor de la stat
Și în Cluj-Napoca situația e similară. Aici ultima factură e de un milion de lei. „La Cluj, factura e mai mică acum pentru că noi cumpărăm la 4.500 lei mw și în 2019 îl cumpăram la 360 de lei. Nu există nicio predictibilitate”, a declarat David Ciceo, director al Aeroportului Cluj-Napoca.
Directorii cer guvernanților măsuri care să protejeze și aeroporturile. „Situația este absolut disperată! Solicităm insistent să fim incluși și noi în categoria unităților care o perioadă măcar sunt protejate”, susține Ciceo.
aveti rabdare ca va rezolva dintzosul de grindeanu , ori faliment ori va vinde , ca de asta-i pus .
avem o experta in comunicare:
-autoarea a dat copy/paste corect
la MW a luat si „h”, MWh
bravo!
„la un consum de maxim de 200 MWh pe lună.”
-adica 0,273 MW media,
pentru restu.
Faliment total dorim la aceasta tara care ajuta nazistii ucraineni si este sluga Diavolului drogat
Corect, sa plece nazistii uk , usa , mwe din Romania!!!
DUSMANII NU DOARME…
E o problema de siguranta nationala in transporturi.Cine sa o rezolve oare?
Poate vor falimentul aeroporturilor…la fel ca si primariile, scolile, spitalele…sa le scoata la licitatie sa le vanda pe nimic la marii smecheri.Atunci o sa vedeti cand va costa accesul la…..scoala sau spital, de ex !
De când, fă!?
Să plece Marșica să spela babele la târțău în Italia, Spania, Germania este „siguranta nationala”?
Ia să mai meargă și cu trenul…
Pai e normal sa nu mai ai bani de aeroport cand Boc toata vara a dansat la Untold si alte petreceri.
Clujieni trebuie sa voteze un primar gospodar sau sa puna panouri pe aeroport.
Ca la carte. In 2019 ONU si greii din industria aeriana au decis sa contracteze indutria. Dupa 2030 numai elitele vor putea folosi avionul ceilalti ne intoarcem la caruta si opinca