Volkswagen a oprit în sfârşit producţia modelului Beetle, care se fabrica în Puebla, Mexic. Cea mai cunoscută maşină din lume, a cărei istorie a început în 1938, un simbol-cult al anilor 60, a avut peste 20 de milioane de cumpărători.

„Broscuţa” a fost un proiect al lui Adolf Hitler pentru o „maşină populară”(aşa cum a fost Ford Model T în SUA) având ca designer pe inginerul austriac Ferdinand Porsche. Producţia de masă a automobilului ( numit iniţial KdF-Wagen, la o nouă uzină din estul oraşului Hanovra) a fost oprită din cauza celui de al doilea război mondial şi relansată în 1949 în landul Saxonia Inferioară. În anul 1955 de pe liniile de asamblare de la Wolfsburg a ieşit modelul Volkswagen Beetle, cu numărul un milion. Boom-ul de vânzări l-a dat piaţa Statelor Unite, cu 563.522 de autoturisme doar 1968, sau 40% din producţie. “În SUA caracteristicile Beetle i-au conferit un aer neconvenţional într-o cultură a automobilului dominată de mărime şi spectaculozitate”, spunea Bernhard Rieger în cartea sa „The People’s Car”. Producţia modelului Beetle a încetat în 1978, când a fost introdus noul Golf. Însă aceasta nu a însemnat sfârşitul, producţia a fost mutată în Mexic, unde modelul a fost produs din 1967 şi până în 2003, mai mult decât a durat producţia din Germania.