Scandalul manipularii emisiilor de la Volkswagen a fost prea mult pentru subsidiara Porsche AG, celebrul producator de automobile sport din Stuttgart a anuntat ca nu va mai produce motoare pe motorina si se va concentra pe modele exclusiv electrice, hibride si pe benzina.
“Porsche nu demonizeaza tehnologia diesel, care este si va ramane o tehnologie de propulsie importanta. Cu toate acestea, imaginea Porsche a avut de suferit, Dieselgate ne-a provocat multe probleme. In calitatea noastra de producatori de masini sport, am ajuns la concluzia ca ne-ar placea ca viitorul nostru sa nu mai fie legat de modelele diesel, care oricum au un rol secundar in compania noastra.(…), spune directorul general, Oliver Blume. Sunt trei motive pentru aceasta decizie: seria interminabila de investigatii la care este supusa firma mama Volkswagen dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, interzicerea circulatiei in unele orase germane(Hamburg, Dusseldorf sau Stuttgart) a masinilor diesel vechi si nu in ultimul rand faptul ca Porsche nu a produs propriile motoare pe motorina, fiind imprumutate de la Audi. Porsche a cheltuit un miliard de euro in modernizarea principalei sale fabrici – Zuffenhausen (Stuttgart) – unde va produce primul model exclusiv electric, este vorba de Taycan, o berlina cu patru locuri care va concura direct Model T de la Tesla. Pana in 2022 compania va dubla investitiile in vehicule electrice si hibride la peste sase miliarde de euro.