Internauţii care s-au obişnuit să petreacă mult timp pe Facebook şi Instragam primesc o veste proastă de la compania Meta, cea care deţine cele două platforme de socializare.
Meta, compania-mamă a Facebook, ia în considerare versiuni plătite ale Facebook și Instagram care nu ar avea publicitate pentru utilizatorii din Europa.
Fără reclame, la abonamentul plătit
Te-ai săturat de reclamele de pe Instagram și Facebook? Meta s-ar putea să le elimine, dacă plătești pentru asta.
Potrivit unui raport făcut public astăzi, de renumita publicație New York Times, Meta ia în considerare versiuni plătite ale platformelor sale de socializare din Uniunea Europeană, versiuni care ar fi lipsite de reclame.
Momentan nu există un calendar imediat pentru plan și nu este clar cât ar costa versiunea plătită a Facebook și Instagram.
Vor rămâne şi versiuni gratuite
De asemenea, Meta va continua să ofere versiuni gratuite ale Facebook și Instagram cu reclame în Uniunea Europeană. Nu este clar cât ar costa versiunile cu plată ale aplicațiilor sau când le-ar putea lansa compania.
Specialiștii sunt de părere însă că nu este deloc surprinzător că Meta ar lua în considerare o astfel de mișcare.
La urma urmei, activarea unei experiențe fără reclame în aplicațiile sale ar putea permite companiei să evite preocupările legate de confidențialitate și alte reguli din partea autorităților de reglementare din UE.
Reamintm că, în luna mai a acestui an, Meta a fost amendată cu 1,2 miliarde de euro pentru încălcarea GDPR, atunci când Facebook a transferat datele utilizatorilor din Europa în SUA. În iulie, UE a interzis companiei Meta să combine datele utilizatorilor pe Facebook, Instagram și WhatsApp.