TAROM nu a mai este o companie profitabilă din 2007, când pe piață au intrat rivalii de la Wizz Air, iar Blue Air și-a crescut flota tocmai pentru a concura cu compania de stat.
Compania aeriană de stat a adunat datorii de 220 de milioane de euro, trebuie să plătească avioane de 580 de milioane de euro, iar în conturile societății au intrat ajutoare de stat de 210 de milioane de euro.
TAROM, la un pas de faliment
Compania e ținuă pe linia de plutire cu bani publici, iar perspectiva falimentului apare în zare.Nu-i de mirare că TAROM își vinde acțiunile pentru a face rost de bani. Acționarii companiei aeriene de stat au votat pozitiv propunerea de vânzare a participației pe care TAROM o deține în două societăți comerciale, Romanian Fuelling Services SRL și Globe Ground România SRL, potrivit BoardingPass.ro.
Romanian Fuelling Services SRL este entitatea juridică sub care operează în țara noastră compania Air bp, parte a multinaționalei British Petroleum (bp), în cadrul căreia TAROM are o participație de 50%. Compania a avut în ultimii 17 ani o cifră de afaceri medie de 6 milioane de lei pe an și un profit anual mediu de 245 de mii de lei.
TAROM își vinde acțiunile deținute în două societăți comerciale
Cât despre cealaltă companie, Globe Ground România SRL, TAROM deține pachetul majoritar și 37% din capitalul său social. Ceilalți asociați ai Globe Ground România sunt Balaclava BV (25%), Swissport International Ltd. (25%) și Compania Națională Aeroporturi București (13%), potrivit sursei citate mai sus.
Globe Ground are ca obiect de activitate principal deservirea la sol a avioanelor și operează doar pe aeroportul Henri Coandă din București. Se pare că TAROM vinde prin licitație, în perioada următoare, acțiunile deținute în cele două companii, conform unei decizii a Consiliului de Administrație și a conducerii TAROM.