Jumătate din numărul total al cursanţilor din lume, respectiv 826 milioane de elevi şi studenţi, „nu au acces la un computer la domiciliu”, iar „43% (706 milioane) nu au internet acasă”, subliniază Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură (UNESCO), în contextul în care educaţia la distanţa este promovată în majoritatea ţărilor care se confruntă cu pandemia de COVID-19. UNESCO denunţă, într-un comunicat, o „fractura digitală îngrijorătoare în educaţia la distanţă”. „Disparităţile sunt deosebit de mari în ţările cu venituri reduse: în Africa subsahariană, 89% dintre cursanţi nu au acces la calculatoare de familie, iar 82% nu au internet”, notează UNESCO. „În plus, în timp ce telefoanele mobile pot permite cursanţilor să acceseze informaţii, să se conecteze între ei şi cu profesorii lor, aproximativ 56 de milioane de cursanţi trăiesc în locuri care nu sunt deservite de reţele mobile, aproape jumătate fiind în Africa subsahariană”, adaugă UNESCO. Cel puţin 1,5 miliarde de elevi şi 63 de milioane de profesori de ciclu primar şi secundar sunt afectaţi de tulburări fără precedent provocate de pandemia de COVID-19, şcolile fiind închise în 191 de ţări, conform UNESCO.
Scris de Radu Jacotă
826 milioane de elevi nu au computer acasă
Ultimele știri
Conferința Webdidactica „Conștient, nu dependent – Educația, prima linie în lupta antidrog” prezintă date alarmante despre consumul de droguri în rândul elevilor
România înregistrează cifre îngrijorătoare în privința consumului de droguri în rândul adolescenților. Agenția Națională Antidrog arată că aproximativ 10 % dintre elevii de liceu au...
Pană masivă de curent în Cehia: Praga și alte regiuni, afectate. „O situație excepțională”
O pană majoră de curent a afectat, vineri în jurul prânzului, mai multe zone din Cehia, inclusiv Praga.O parte din Republica Cehă, inclusiv regiunea...
