Cel mai mare operator low-cost din Europa a anunţat că va închide unele baze şi revizuieşte estimările privind numărul de pasageri pe care îi va transporta în vara anului 2020 din cauza întârzierilor livrărilor acestui tip de model Boeing.

Grupul irlandez aştepta 58 de aeronave 737 Max, însă va primi doar 30, condiţii în care şi-a revizuit estimările privind ritmul de creştere înregistrat în vara lui 2020 până la 3%, de la 7% cât estima iniţial. Asta înseamnă că traficul total de pasageri pentru anul fiscal care se va încheia în luna martie 2021 va fi de aproximativ 157 milioane de pasageri, faţă de 162 milioane de pasageri. “Această lipsă de aprovizionare ne va obliga să ne reducem activităţile pe unele baze şi chiar închiderea unor baze în vara lui 2020, dar şi a calendarului pentru iarna lui 2019″, a declarat directorul general de la Ryanair, Michael O’Leary. Compania a comandat producătorului american avioane de tip MAX200, care sunt o versiune a modelului Boeing 737 MAX, şi care trebuie să fie autorizate de Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) şi Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA). „Ryanair se aşteaptă ca avioanele MAX200 să fie autorizate pentru zbor la două luni de la revenirea în serviciu a avioanelor Boeing 737 MAX”, a subliniat Ryanair. Avioanele Max au fost blocate la sol, la la mijlocul lunii martie, după două catastrofe aeriene în care au fost implicate. În ciuda acestui eșec, O’Leary a declarat că Ryanair a rămas „fidelă Boeing 737 MAX“ şi “speră” ca acest model să zboare din nou înainte de sfârşitul acestui an, deşi “data exactă a acestei întoarceri este incertă”. Probleme au şi alte companii care au cumpărat acest avion, mii de zboruri au fost anulate de trei mari companii americane – United Airlines, Southwest și American Airlines – care au operat 737 MAX-uri înainte de interzicerea zborurilor.