Cauta

46 milioane de dolari din mancare falsa!

Companiile fratilor Iwasaki din Japonia au castigat o avere din producerea asa numitelor replici de alimente, expuse in vitrinele restaurantelor si in fast-fooduri, ca sa stie gurmanzii ce feluri de mancare ii asteapta inauntru.

Sampuru bucatele de prezentare

Mancarea falsa este denumita sampuru si realizarea ei este destul de complicata: sunt angajati designeri care merg in bucatariile restaurantelor pentru a vedea cum se prepara si se  aranjeaza alimentele in farfurie, iar apoi se intorc cu o „schita arhitecturala”(denumirea ii apartine unuia din fratii patroni) plus fotografii si notificari despre textura, consistenta si culori. Dupa care operatiunea se muta in fabrica, unde fiecarei parti din farfurie i se face un mulaj din silicon in care este turnat PVC, apoi este bagat in cuptor si pictat manual sau cu un aerograf. Apoi, ingredientele sunt asamblate pentru a fi expuse. Dar munca se plateste, pretul de vanzare poate fi de 12 ori mai mare decat cel al alimentelor reale. Cei doi Iwasaki detin doua companii din industria alimentelor false si acopera patru cincimi din piata nipona, dar vor sa se extinda si in spitale, pentru replici de mancare destinate pacientilor, ca sa stie, la randul lor, ce fel de mancare pot consuma dupa o operatie.

Ultimele stiri

  • Ilie Bolojan, mesaj tranșant: „Responsabilitate, nu jocuri politice!
  • Alege ce citești
  • Obiectul căzut peste o casă din Polonia nu era o dronă, ci o rachetă de la un F-16 polonez
  • Toto Dumitrescu, reținut. Fiul lui Ilie Dumitrescu, testat pozitiv la cocaină
  • Spionajul rusesc este legal în Austria
  • Întoarcem armele ca la 23 august ’44?
  • De ce companiile spațiale se luptă cu giganții apărării
  • Piața imobiliară râvnită de elita mondială. Cea mai mare concentrație de bogăție din lume
  • Neymar a moștenit 1 miliard și s-a așezat direct la masa de poker
  • ”NATO islamic”, ideea născută moartă. Ce vor statele din Golf de la președintele SUA
  • Exit mobile version