In incercarea de a elimina pericolul unui nou Dieselgate, oficialii Comisiei Europene au obtinut, prin lege, o autoritate crescuta asupra omologarii de noi autovehicule pe teritoriul Uniunii.
In baza noului act normativ, Comisia Europeana a obtinut dreptul de a aplica o amenda de pana la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul considerat neconform. De asemenea, CE poate stabili operatiuni de rechemare in fabrica. Puterea obtinuta prin aceasta noua masura aduce CE mai aproape de drepturile aferente Agentiei pentru Protectia Mediului din S.U.A. Alaturi de masura de anul trecut prin care s-a impus ca emisiile poluante ale masinilor sa fie masurate in trafic real si nu doar in laborator, noul act normativ marcheaza cea mai profunda modificare a legislatiei din Uniunea Europeana in privinta omologarii si verificarii vehiculelor. „Aceasta reforma imbunatateste cu adevarat sistemul defectuos de testare a autoturismelor”, a afirmat organizatia europeana a consumatorilor din Bruxelles intr-o declaratie. Noua legislatie, care inlocuieste normele din 2007, permite de asemenea Comisiei de la Bruxelles sa efectueze testarea post-omologare a autoturismelor, iar autoritatile nationale (precum RAR in Romania) vor putea sa ordone operatiuni de rechemare pentru vehicule omologate in alte state.