Ministerul Mediului a lansat in dezbatere publica ghidul de finantare pentru Programul „Rabla 2014”, care aduce cateva noutati in domeniu, dar unele prevederi par a-i favoriza pe dealerii de masini Euro 6.
Proiectul de Ordin privind aprobarea ghidului de finantare pentru „Rabla 2014” a fost postat pe site-urile Administratiei Fondului de Mediu (AFM), si Ministerului Mediului. Dupa modul in care a fost elaborat, actul normativ pare sa dea o lovitura pietei de masini second-hand, deoarece permite casarea unor masini mai noi de zece ani. In schimb, cetatenii vor primi un bonus daca apeleaza la dealeri care vand cele mai putin poluante masini sau autoturisme hibrid. Sigur, acest tip de abordare denota, aparent, neobosita grija a autoritatilor pentru aerul respirat de noi si dorinta guvernantilor de a scoate masinile poluante de pe drumuri. Totusi, orientarea bonusurilor de la stat catre dealeri de masini nou-noute arata ca noile reglementari le vin ca „turnate” in special acestor comercianti.
Noutati
Iata cateva dintre noile prevederi cuprinse in „Rabla 2014”:
– tichetele nu vor mai fi acordate fizic beneficiarilor, ci doar in format electronic;
– in program vor intra si autovehicule cu o vechime mai mare sau egala
cu opt ani;
Vor fi disponibile 20.000 de tichete si se va putea utiliza doar un singur voucher electronic, in valoare de 6.500 de lei, pentru achizitionarea unui autovehicul nou. Statul va oferi un eco-bonus in valoare de 500 lei pentru achizitionarea unei masini noi, la alegere:
– cu motor Euro 6,
– cu emisii de CO2 sub 100g/km,
– cu sistem de propulsie hibrid.
Calendarul Programului „Rabla” din acest an va fi comunicat ulterior pe site-urile Ministerului Mediului si AFM.