AcasăMONDENLouis Vuitton, Gucci, Chanel. Brandurile de lux trec la cratiță

Louis Vuitton, Gucci, Chanel. Brandurile de lux trec la cratiță

Louis Vuitton, Gucci, Chanel. Brandurile de lux trec la cratiță / Foto: Louis Vuitton

Louis Vuitton a lansat vineri un nou restaurant în Saint-Tropez, primul său restaurant din Franța. Înainte de aceasta, alte mărci de lux și-au deschis propriile unități în întreaga lume.

Faimoasa Place des Lices, în inima orașului Saint-Tropez, a primit de vineri un nou restaurant. În luxosul Hotel White 1921, administrat de LVMH, filiala sa, Louis Vuitton a decis să deschidă primul său stabiliment din Franța, prezentat în mod sobru ca fiind „o destinație unde gustul designului vibrează la unison cu un spirit gastronomic contemporan”.

Bucătăria este la modă

Pentru acest nou proiect, Louis Vuitton a încredințat direcția artistică chef-ului Mory Sacko, care a participat la emisiunea Top Chef și este cunoscut pentru bucătăria sa care combină arome franceze, japoneze și africane. Meniul va fi servit celor aproximativ 40 de persoane ce poit fi găzduite în local, scrie BFM TV.

Deși acesta este primul restaurant Louis Vuitton din Franța, brandul de lux are deja un restaurant în Osaka, Japonia, precum și două cafenele în Osaka și Seul. Nu este singura casă care a intrat în lumea gastronomiei. Această tendință, care a început în urmă cu câțiva ani, devine din ce în ce mai puternică.

La Paris, la intersecția dintre strada Montaigne și strada François 1er, Dior a deschis în martie un restaurant sub conducerea lui Jean Imbert, un alt bucătar emblematic care a participat la emisiunea Top Chef. Cu șapte ani mai devreme, Burberry și-a lansat Café Thomas în Londra, iar Ralph Lauren și-a lansat propria cafenea pe Fifth Avenue din New York.

Gucci nu se lasă mai prejos. Casa italiană operează patru unități în Florența, Los Angeles, Tokyo și Seul. Apoi mai sunt cele trei restaurante Chanel și Alain Ducasse din Japonia, cele trei restaurante Versace din Dubai, Café Prada din Milano și cele 20 de restaurante Armani din întreaga lume. Să nu uităm de Tiffany, Saint-Laurent, Bulgari și mulți alții care au intrat și ei în lumea bucătăriei.

„Întotdeauna mi-am dorit ca brandul Armani să devină o expresie a stilului de viață, a simplității sofisticate ca semn de eleganță în toate domeniile, iar mâncarea, care este unul dintre cele mai importante elemente ale vieții de zi cu zi, nu putea lipsi” – Giorgio Armani

 

Fidelizarea clienților

O diversificare care atestă dorința caselor de lux de a nu se mai limita la vânzarea produselor lor tradiționale pentru a-și promova imaginea de marcă.

„Întotdeauna mi-am dorit ca brandul Armani să devină o expresie a stilului de viață, a simplității sofisticate ca semn de eleganță în toate domeniile, iar mâncarea, care este unul dintre cele mai importante elemente ale vieții de zi cu zi, nu putea lipsi”, a explicat Giorgo Armani.

Deschiderea de restaurante sau cafenele este, de asemenea, o oportunitate de a consolida marca cu noi surse de venit și de a fideliza clienții, încurajându-i să consume din ce în ce mai mult, deoarece aceste unități sunt adesea situate în apropierea sau chiar în inima magazinelor.

„Cafenelele îmbunătățesc experiența generală și le permit clienților noștri să rămână și să petreacă mai mult timp cu noi. Unii clienți pot petrece o zi întreagă la cumpărături: iau prânzul, apoi se întorc la cumpărături, iar la final se relaxează cu o gustare după-amiaza”, a declarat James Gilchrist, directorul DSM New York, pentru Le Monde.

author avatar
Tudor Borcea