Revenirea sopranei Angela Gheorghiu pe scena de la Covent Garden, in rolul seducatoarei Magda, din capodopera lui Puccini “La Rondine” a fost asteptata cu mare interes.
Practic, vineri seara, ochii intregii Londre au fost atintiti asupra Angelei, care a urcat pe scena la doar cateva zile dupa ce l-a acuzat pe fostul ei sot, tenorul Roberto Alagna, ca ar fi batut-o de-a lungul celor 16 ani de mariaj. Dupa razboiul pornit in cotidianul The Independent si mutat apoi pe Facebook, soprana si-a adunat fortele si s-a prezentat in fata fanilor intr-o spectaculoasa productie cu “La Rondine”, pusa in scena de Nicolas Joel.
Daca spectatorii si-au coplesit diva preferata cu zeci de buchete de flori si ropote de aplauze, criticii muzicali au reactionat mai putin entuziast, considerand ca Angela nu e deloc intr-o forma stralucita. Inclusiv Michael Church, jurnalistul ziarului “The Independent”, cel in care s-a scris pentru prima data despre abuzurile lui Roberto asupra Angelei, a taxat-o pe soprana, la pachet cu partenerul ei de scena, Charles Castronovo. “Cantul lui Castronovo a fost lipsit de culoare, iar el s-a miscat de parca ar fi fost o papusa de ceara, in vreme ce vocea lui Gheorghiu a fost lipsita de mult laudata ei stralucire si frumusete. Cei doi, in rolurile de indragostiti, nu au convins deloc”, a comentat Church. O opinie asemanatoare a avut si John Allison de la “The Telegraph”, care a considerat ca “Gheorghiu a exagerat in gesturi si a acordat publicului mai multa atentie decat iubitilor ei de pe scena”. “Poate a incercat sa compenseze astfel ingrijoratoarea pierdere a prospetimii si stralucirii din voce”, si-a dat cu parerea si Allison.