AcasăNewsEVALUAREA NATIONALA 2014, proba la matematica (clasa a IV-a)

EVALUAREA NATIONALA 2014, proba la matematica (clasa a IV-a)

Noi emotii pentru elevii de clasa a IV-a, care dau EVALUAREA NATIONALA. Joi a avut loc proba la matematica, a doua din seria examenului national la care participa, in premiera in 2014, si scolarii de clasele a II-a, a IV-a, dar si a VI-a, si nu doar cei de clasa a VIII-a, cum se intampla pana acum.

Prichindeii au pus mana pe pix sau stilou si, obisnuiti deja cu ideea de test, de vreme ce miercuri sustinusera prima proba din cadrul Evaluarii Nationale 2014, cea la limba romana, s-au apucat de rezolvat subiectele de matematica. Au avut la dispozitie o ora pentru a scrie solutiile la problemele trecute pe foile de examen. Vineri, odata ce au trecut si de testarea la Evaluarea Nationala -proba la matematica, doar elevii de clasa a IV-a apartinand minoritatilor nationale mai au de sustinut un examen, cel la limba materna.

Apoi, tot ce le ramane elevilor de clasa a IVa care au sustinut examenele din 2014 este sa astepte evaluarea lucrarilor de la testarea nationala. Copiii nu vor fi notati, pentru ca rezultatele la probele din cadrul Evaluarii Nationale – la limba romana, limba materna (dupa caz) si matematica -nu vor fi trecute in catalog. Dar vor fi discutate atat cu profesorii de la clasele in care invata elevii, cat si cu parintii acestora din urma, in asa fel incat, in cazul in care exista probleme, acestea sa poata fi rezolvate din timp.

Totul pentru ca scopul acestor testari din cadrul EVALUARII NATIONALE 2014 pentru elevii de clasele a II-a, a IV-a si a VI-a este, precizeaza oficialii din Ministerul Educatiei, de a-i familiariza pe copii cu ideea de examen, inaintea celui pe care il vor sustine, ca si pana acum, la finele ultimei clase a scolii generale, dar si de a le testa cunostintele in vederea evaluarii gradului de asimilare a informatiilor, la clasa. Mai mult, in cadrul acestui proiect se pune atentia pe abilitatile elevilor de a utiliza informatiile acumulate in cadrul procesului de invatare, si nu atat de mult pe memorare si reproducere. „Testele aplicate (in cadrul Evaluarii Nationale 2014-n.r) au un grad ridicat de interdisciplinaritate si nu pun accent pe memorare si reproducere, ci pe capacitatea elevului de a utiliza si corela informatiile pe care le-a acumulat pana la un anumit moment. (…) La nivel national, va exista un raport, similar raportului PISA, cu evaluari pe fiecare competenta, pentru clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, ce va sta la baza masurilor ce vor trebui adoptate în vederea remedierii deficientelor”, se mentioneaza intr-un comunicat al Ministerului Educatiei.

Te-ar putea interesa si:

EVALUARE NATIONALA 2014, clasa a IV-a: Elevii sustin proba la MATEMATICA. Modele de subiect

VEZI AICI MODELE DE SUBIECTE pentru clasa a IV-a, la EVALUAREA NATIONALA 2014, conform edu.ro

Citeste si:  EVALUAREA NATIONALA 2014 a inceput. Elevii de clasa a IV-a au dat proba la romana. VEZI modele de subiecte!

Sursa foto: blog.pentru-copii.net

author avatar
Cristina Stefan
798 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger