AcasăEditorialRazvan Ioan BoanchisMail-ul, cel mai bun anestezic

Mail-ul, cel mai bun anestezic

   1. Copiii au intrat în vacanță, dar luni dimineață, la ora opt, era aglomerație în oraș. Vă dați seama ce va fi vineri, când se vor face ultimele pregătiri pentru masa de Paște. În copilăria mea, în ultima zi de școală a săptămânii – și aia era sâmbăta, mergeam la școală și sâmbăta – erau programate dexteritățile, adică sport, muzică, desen, lucru manual. Dacă l-aș întreba pe un elev de liceu, peste câțiva ani, ce materii a avut în ultima zi de școală a săptămânii, nu m-aș mira să-mi răspundă „am avut tefelism științific, ecologeală, rockereală și emancipare sexuală.”

2. Ăștia mai vechi (printre care mă număr) se sperie de emanciparea sexuală, dar pe stradă și în localuri noile generații strălucesc prin dezinteres sexual. Nu mai vezi cupluri de adolescenți ținându-se de mână în parc, pupându-se pe bancă sau în scara blocului. Iar la restaurant știți – fiecare cu viața din telefonul lui. Apaticii ăștia mici au și o calitate. Se pricep la telefoane, nu fac gafe ca noi, moșii. Am comis eu una de zile mari. Eram pe whatsapp și îl bârfeam pe Georgel cu Vasile. Și cui credeți că i-am trimis mesajul? Lui Georgel.

3. Poate că e de vină și epoca molimei, fiindcă nici ăia trecuți de 40 de ani nu prea mai vorbesc despre gagici, amante, curve sau ce aveau ei. Înainte, dacă se strângeau șapte-opt bărbați la o masă, sigur povestea unul o aventură. Acum – nimic. Și dacă au, și dacă nu au steagul Ucrainei la poza de profil de pe facebook, toți discută despre bani.

4. Privind cu atenție, constați că această letargie a cuprins și multinaționalele. Sau poate că de acolo vine. În firmele mari nu se întâmplă nimic. Să presupunem că ai o idee. „Da, foarte bine, prezint-o peste două săptămâni! Să ne dai pe mail!” În două săptămâni te plafonezi, iar mailul e cel mai bun anestezic. În firmele mici mereu se întâmplă ceva. Mult, puțin, dar se întâmplă. Nu apare resemnarea. Te miști, mereu te miști. Și mai e ceva interesant legat de multinaționale. 90%, poate 95% dintre corporatiști sunt useriști. Dar pe spatele multinaționalelor, cei mai mulți bani i-au câștigat primarii pesediști din orașele mici. Cum așa? Foarte simplu. „Spațiul ăla l-am vândut supermarketului K, spațiul celălalt l-am închiriat supermarketului L” și tot așa.

author avatar
Razvan Ioan Boanchis Publicist-comentator
Publicist-comentator la "Național" din 1997. Ziarist original și de contra-opinie. Autor a zece cărți. I s-au decernat numeroase premii jurnalistice și literare. Îl citesc cu plăcere chiar și cei care nu îi împărtășesc părerile. Uneori, nici el nu e de acord cu el.
1.625 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger