Cu articolele „Dai pe PRO TV si prinzi bulgarii!” (I) si (II) i-am starnit pe multi, vara trecuta. Dar n-am scris suficient. Mai trebuie. Sustineam ca litoralul bulgaresc e o cantina bine organizata, nicidecum o destinatie turistica.
Acolo s-a brevetat conceptul „Soacra in trening, la all-inclusive”. Tot ce au ei mai frumos (Balcicul) ne apartine, dar, in loc sa revendicam Palatul Reginei Maria, ne inghesuim cu tavile la coada, ca s-a bagat ostropel. Cand nu fac reclama turismului alimentar de la Nisipurile de Aur, protevistii injura statiunile noastre — cam obosite, e adevarat. Suntem in iunie, asa ca au luat-o de la capat. Imaginile prezentate de la Mamaia nu sunt din centrul statiunii, aflat intre Cazino si Rex, nici din nordul reamenajat, ci de pe un tapsan situat intre Hotel Parc si o benzinarie, pe fundal distingandu-se cateva blocuri din Constanta. Sa nu-mi ziceti ca ziaricii evita miezul Mamaiei pentru ca sunt neplatiti sau puturosi. Asta-i tema pe care o primesc. Nu era de ajuns ca, in raport cu bulgarii, ne dezavantajeaza totul pe plan international, incepand cu numele tarilor. Occidentalii nu prea mai stiu cine suntem, din cauza falsei radacini comune Romania-romi, in timp ce Bulgaria are un „a” in plus fata de un brand de parfumuri mai cunoscut decat toata istoria si geografia zarzavagiilor de la sud de Dunare. Nu, nu era de ajuns! Mai vin si protevistii sa filmeze de la naiba! Multumim, pana la urma sunteti draguti, ca ar fi loc de mizerii si mai mari. Bine ca nu transmiteti din bronzatele cartiere constantene Anadolchioi si Palas!