AcasăEditorialRazvan Ioan BoanchisAvem succese după succese, dar nu ne iese acolo unde insistăm

Avem succese după succese, dar nu ne iese acolo unde insistăm

1. Ciolacu a dat-o la întors. „Sunt șanse să aderăm la Schengenul aerian.” Deci nu mai e sigur. U.E. ne mai scoate de câteva ori la tablă și, dacă vom ști lecția, vom fi întrebați de ce am avut neobrăzarea să cumpărăm mai puține vaccinuri decât Germania și Franța la un loc. Iar în Schengenul care ne interesează (Nădlac și Ruse) e evident că vom intra când va termina Ciolacu autostrada Comarnic-Brașov.

2. Presa engleză scrie că Burleanu poate deveni președinte al UEFA. Eu cred că are mai mari șanse decât să intrăm noi în Schengenul adevărat (cel terestru), pentru că la UEFA și la FIFA sunt deja cam mulți care au aflat la locul de muncă, în calitate de șefi, că fotbalul se joacă 11 contra 11 și un meci are 90 de minute. Organizația Mondială a Sănătății ar trebui condusă tot de un specialist român. E vorba despre Vlad Voiculescu.

3. Obținem succese după succese, dar nu ne iese acolo unde insistăm. Și nu e doar cazul Schengen. Nicăieri în Europa nu vezi la televizor atâția bucătari. Avem mai mulți bucătari celebri decât cârciumi care merg pe profit în București. Totuși, în asociațiile mondiale de „bucătari fabuloși” (cum ar spune presa) nu e niciun român. Sau nu am aflat eu. Și e mare păcat, pentru că acești bucătari au devenit vedete de când telespectatorul român s-a emancipat și se uită la maioneză că pe vremuri la serialul Dallas.

4. Am înțeles că PNL ar fi dat un milion de euro pentru site-ul Digi 24. Chestia asta se cheamă „Plictisitorii între ei”. Spre deosebire de PNL, USR oferă și momente amuzante cu Bulai sau Clotilde. Iar Digi e un imperiu al banalității pe toate palierele – televizii de știri, de sport, site-uri. Digi TV, cel puțin, e la fel de interesant indiferent dacă televizorul e sau nu în priză. Cum să bagi bani în orice fel de Digi? Iohannis, în timp ce hibernează, e sprințar în comparație cu Digi.

5. Se apropie Crăciunul și au început iarăși, la televizii, „dezbaterile” despre nu știu ce „etape istorice.” Emisiunile sunt captivante, fără îndoială, dar românii sunt mai interesați de etapele istorice de la Kaufland. În februarie 2022 umpleai coșul cu trei-patru sute de lei, iar azi nu mai faci același lucru cu șase-șapte sute.

author avatar
Razvan Ioan Boanchis Publicist-comentator
Publicist-comentator la "Național" din 1997. Ziarist original și de contra-opinie. Autor a zece cărți. I s-au decernat numeroase premii jurnalistice și literare. Îl citesc cu plăcere chiar și cei care nu îi împărtășesc părerile. Uneori, nici el nu e de acord cu el.
1.627 afisari

3 COMENTARII

  1. „etape istorice”?

    -„fenomen” presupune repetarea,
    evenimentul unic se numeste altfel
    (desi in folbal toate „fenomenele” sint unicat):
    decembrie’89 Romania
    decembrie’23 Gaza,
    tot nu va e clar?
    (e posibil sa fie aceeasi studenti implicati,
    ce e 34 de ani la varsta tinerestii?)

    -etapa istorica NU E DEPASITA,
    fenomenul SE MANIFESTA!

  2. Jumătate din televizoarele deschise pe Digi sunt pe holurile instituțiilor publice ori a multinaționalelor.
    Ca să vadă omul ce stă la rând cât timp a pierdut p-acolo.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger