Da, educația așa cum este garantată și finanțată de stat în România nu are nimic comun cu obiectivele fundamentale de formare și integrare a tinerilor în societate și pe piața muncii. Este lipsită de valoare, inutilă, lipsită de seriozitate, adică futilă. Statul se face că educă, cheltuie bani aiurea pe forme fără fond, elevii se fac că se lasă educați. Piața meditațiilor crește pe măsura eforturilor părinților, iar societatea se luptă cu lipsa forței calificate de muncă, cu violența juvenilă, cu drogurile și exodul creierelor. Management futil.
Începe anul școlar la fel ca în alți ani. Școli fără autorizație ISU, clasele supraaglomerate în zonele cu dezvoltări imobiliare haotice, învățare în 2-3 schimburi, lipsă de cadre didactice titulare la discipline esențiale, lipsă de pedagogi, laboratoare, biblioteci. Despre manuale aceeași poveste. Haos controlat cu futilitate. Câți km de autostrăzi am construit în ultimii 30 de ani, cam tot atâtea școli și grădinițe.
Cea mai mare problemă în educație, la această oră, o reprezintă supradimensionarea curriculei cu discipline ce se pretind de emancipare pe fondul unei lipse de competențe minime în discipline esențiale pentru integrarea socială. Competența de a citi un text și a-i înțelege mesajul și aritmetica. Numărul de zile de școală a scăzut constant, sâmbătă liberă și tot mai multe zile de vacanță sau școală altfel. Informația futilă nu produce gândire critică. Informația nu este cunoaștere așa cum nici legumele dintr-o oală nu înseamnă ciorbă.
Dacă analizăm conținutul ghiozdanului și greutatea lui, pentru un elev în ciclul primar și corelăm rezultatul cu competențele evaluate la testele internaționale, unde suntem în coada listei, înțelegem de ce educația este futilă.
A doua mare problemă în educația din România o reprezintă discriminarea evidentă dintre educația în mediul rural sau din orașele mici și centrele universitare. Șansa unui elev născut într-un sat izolat de a ajunge profesor universitar nu mai este cea din anii comunismului. Chiar dacă are o inteligență peste medie, din lipsă de formatori ea va să fie folosită de grupările infracționale din zonă pentru a face bani negri utili în campaniile electorale odată la 4 ani.
Ultima modernizare din educație cu care vine managerul educației futile Deca, jinduitoare la un loc în parlament, este „zona de izolare”. După modelul micii recalculări a pensiilor, când responsabilitatea rezolvării impotenței statului a fost pasată pensionarilor trimiși pe drumuri închise, tot așa marele pedagog de școală nouă deleagă responsabilitatea rezolvării indisciplinei în școli fiecărei unități în parte. Să îmi spună mie „specialista în educație” unde vor fi izolați elevii dintr-o școală dintr-un sat unde 3 clase învață în același spațiu, lângă birt. Îi trimit la birt să îi supravegheze birtașul? În loc să existe un pedagog-psiholog care să înțeleagă cum să le managerieze furia justificată.
Copilul și adolescentul sunt precum izvorul și râul care au nevoie de o matcă prin care să ajungă fără să se risipească în marele fluviu al omenirii, care alimentează civilizația. Educația futilă risipește resursa umană și deșertifică cunoașterea.
Statul roman adica oamenii de la putere urmaresc sa zdrobeasca orice posibila concurenta viitoare pentru puterea lor si a urmasilor lor tocmai de aceea trebuie sa inceapa din fasa. Rolul scolii este sa distruga personalitatea competentele visele si sperantele individului, pe scurt sa-l dezumanizeze tocmai pentru a fi un sclav cat mai perfect cu putinta. Tocmai de aceea educatia e si obligatorie sub pedeapsa cu inchisoarea respectiv confiscarea copiilor. Omul nou 1984.
Traiasca Rooomania educaaata. Pas cu pas s-a ales praful.Dupa mineee,cine are zile,scapa.Putina bate la use.Nu mai bate baaa,asteapta si tu sa primim aveoanele alea,submarenele,obuzeerele,si ce-o mai fi platite inainte,cu banul jos.Ca am uetat.Dar patandaratul e garantat,asa ca asteptati linistiti la locurile voastre.
„orice impotrivire este futilă”
(elevii par a fi in Gaza)
(ca sa ne facem autocritica)
-si noi stim ceva despre „educatie-pentru-futilitate”
ceva mai mult decat restul…
(daca am avea o f.f. buna dispozitie
am putea arata de unde stim argumentul cu „si noi”,
CU POZA!
-ne plac cartile cu poze
ca sa spunem asa)
Ion Țiriac, ajuns la 85 de ani
ion Țiriac, dat afară din liceu. A explicat motivul exmatriculării, după 70 de ani: „Prost nu eram”
”Primarul de la Brașov… Taică-su mi-a fost profesor la „Șaguna”, înainte să mă dea afară din liceu. În clasa a noua m-au dat afară din liceu.
-doar un prefesor de matematica poate explica asta:
oul Coliban
sau cocoshul Coliban,
ce a fost mai inaintea lu nea Tziri?
(Alzheimer e facebook.ul …seniorilor;
in curind va pomeni si de Calul Troian…a incalecat pe-o sha
si a inceput sa-i dea asha,asha,aaaaaaaaaa,
cum spuneam?…..)
Daca distrugi sanatatea , educatia si ții lumea in saracie si liber la droguri , ai rețeta perfecta de a distruge o nație si usor de condus de smecheri .toate astea se vad cu ochiul liber
Sistemul nostru educațional e o bijuterie, nu? Se pare că statul nostru a reușit să inventeze o formă de educație care e mai ineficientă decât un curs de origami pentru astronauti. Avem școli fără autorizație ISU, clase atât de aglomerate încât îți trebuie abilități de contorsionist pentru a găsi loc, și manuale care sunt la fel de relevante ca un ghid de supraviețuire în jungla urbană.
Așa că, ce facem? Aducem mai multe zile libere și lecții opționale despre cum să te adaptezi la vacanțele frecvente. E clar că, în loc să învățăm elevii să citească și să facă calcule simple, ne asigurăm că au timp să-și exerseze răbdarea în așteptând să se schimbe ceva. Ah, și nu uităm de marele plan al doamnei Deca – zona de izolare. Ce idee genială! Vom izola elevii într-un spațiu unde „învățarea” este sinonimă cu „așteptarea să se termine anul școlar”.
Așa că, să nu ne facem griji: în timp ce restul lumii se întreabă cum să învețe și să crească, noi suntem ocupati să inventăm noi modalități de a face educația să pară inutilă. Bravo, România!
Educatia si sanatatea sunt in Ro niste mofturi. Nu avem nevoie de ele. Specialistii vin din UE si SUA cand este
mare nevoie. De aia podul de la Braila este o catastrofa, facuta de straini. Ai nostrii emigreaza pe capete. Dupa 1990, toate guvernarile nu au nevoie de educatie, de gandire critica si logica, ca le dau peste mana si le arata hotia, coruotia si impostura. De sanatate nici atat pentru ca se aduna prea multi seniori.
Justitia si sanatatea cele mai corupte institutii si-au dat mana , judecatorii au spalat doctoritele criminale si drept multumire acestea au iesit in strada sa le multumeasca si sa sfideze oamenii cu un protest incredibil , adica sa fie lasati sa omoare oamenii in liniste . oare au fost platite pentru frecat menta in strada ? spuneau ca nu-si vad capul de munca si stres , dar le-am vazut f relaxate . atata tupeu nici la judecatori nu gasesti !
doctori cu tupeu de borfași si judecatori care se drogheaza cu interlopii , asta avem !