AcasăEditorialDan Claudiu TanasescuHai, hai cu trenulețul...

Hai, hai cu trenulețul…

Miniștrii de la Transporturi și Sport, ai fostului guvern și ai celui aflat în pâine acum, au pus la cale să realizeze construcția unei căi ferate care să facă legătura între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni.

Ghesul „grandioasei” lucrări le-a fost dat acestor domni de Turneul final al Campionatului European de Fotbal, menit a se desfășura în acest an și în țara noastră. Cum molima iscată de COVID-19 a dat iama în toată lumea, meciurile s-au amânat pentru la anul, fără a se schimba locațiile din planificarea inițială. Întârziere binevenită, de altfel, pentru vrednicii constructori, căci altminteri competiția, anunțată de vreo patru anișori, ne-ar fi prins cu… șinele dezmembrate! Știindu-se de mult că, din păcate, calea între Capitală și Aeroportul Henri Coandă, ce calcă pe Drumul Național 1, este al naibii de anevoios de străbătut, s-a rostogolit (pe terenul ideatic al decidenților) o mai veche soluție de transport civilizat și eficient, avându-se în vedere de astă dată cohortele de suporteri care urmau să sosească de prin Europa pentru a viziona „pe viu” meciurile stabilite. S-a tot trâmbițat, în cei treizeci și ceva de ani postrevoluționari, că guvernele, începând cu al lui Petre Roman și terminând cu ăl de-acum, al lui Ludovic Orban, vor construi linia de metrou planificată de Ceaușescu, între București și Otopeni, dar, în fața unor alte interese mai palpabile, ideea „împușcatului” părea… îngropată! Dar iată că acum, la început de Cireșar, au mai rămas doar vreo trei luni până ce Iohannis și Orban, în acompaniamentul miniștrilor și al altora de-alde ei, vor tăia panglica inaugurală a liniei ferate, de aproximativ 17 kilometri, dintre Gara din Calea Griviței și fosta comună Otopeni. Un lucru bun, dacă facem socoteala că pe drumul de fier vor călători și cetățenii localităților prin care va trece acest tren, contribuind astfel la dezaglomerarea căilor de acces spre capitala păstorită de doamna Firea! Fiindcă „grabnica” realizare se datorează Măriei Sale Fotbalul, printre cei aleși să țină de dârlogii acestei lucrări a avut de spus o vorbă și fostul mare fotbalist Gică Popescu. Am aflat pe diverse căi că fostul căpitan al Barcelonei s-a zbătut fără zăbavă ca responsabilii acestui obiectiv să nu cadă în patima uitării, reușind să-i țină în tensiune. L-am văzut vesel pe Gică, după ce a vizitat locul cu pricina, ba chiar mândru de lucrul înfăptuit, la care a pus umărul. Pe lângă el, bucuria mare o vor trăi și cetățenii Mogoșoaiei, căci se vor putea deplasa și ei cu mult-așteptata garnitură de tren, care va face acolo haltă, scăpând astfel de năpasta de a-și irosi timpul sub imperiul nervilor, mai bine de o oră zilnic, la „pastila” aflată la granița cu Bucureștii, acolo unde, de peste zece ani, este planificat să se ridice un pasaj peste șoseaua de centură. Auzind de această mare ispravă feroviară, distinsul acordeonist Ștefan Miriuță, luând probabil ca model cântecul „Trenuleț de Snagov”, ce flutura pe buzele bucureștenilor cu vreo șaptezeci și ceva de ani în urmă, s-a grăbit să compună melodia „Hai, hai cu trenulețul”, care, în mod sigur, va fi difuzată la megafoanele celor două gări finale. *După ce l-a dat afară, ca pe o măsea stricată, pe nerecunoscătorul antrenor secund Alin Minteuan, Dan Petrescu l-a adus, în locul acestuia, în staff-ul clujean pe fostul fotbalist al Sportului Studențesc Costin Curelea. Se vorbește prin târg că noul secund al Bursucului ar fi fost transportat în Gruia cu avionul, de la Clinceni (unde se află un mic aeroport), și nu cu trenulețul, chit că echipa de pe Someș se numește CFR, dar nu are nicio legătură cu căile ferate! *Aflăm cu tristețe că bătrâna garnitură feroviară din Giulești, Rapid, ce evoluează în Liga a doua, a pierdut, printr-o hotărâre a Curții de Apel de pe lângă Tribunalul București, dreptul de a mai folosi în exclusivitate bine-cunoscuta siglă (celebrul vultur vișiniu), urmând ca respectivul drept să-l aibă și AFC Rapid, o echipă pusă pe picioare în 2016 de Horia Manoliu, care joacă în Liga a patra, unde ocupă locul 14! În urma acestei hotărâri aiuristice a judecătorilor, insignifianta trupă din ultima ligă poate pune în vânzare orice fel de materiale promoționale (tricouri, fulare, șepci etc.) pe care să troneze sigla cu pricina. Încurcate-s căile Domnului, mai ales atunci când le complică unii care judecă, se pare, cu alte segmente corporale decât cu extremitatea cefalică!

P.S. Aflăm, la ceas de seară, că, din păcate, Edi Iordănescu a pierdut… trenul de Țara Prazului, unde avea deja rezervare, după cum se vorbea în târg, ca, de altfel, și actualul antrenor, Cornel Papură, în favoarea broscarului Cristiano Bergodi, care a preluat, la dorința lui Cârțu, echipa din Bănie! Cum „mantaua de vreme rea” Papură a dus trupa olteană pe locul al treilea al campionatului, e greu de înțeles de ce a fost carotat?! Ei, de-ale verilor lui Sucă…

author avatar
Dan Claudiu Tanasescu
210 afisari

1 COMENTARIU

  1. @ Opinați că pentru a scădea pericolul infectării cu coronavirus meciurile de fotbal din liga a doua s-ar putea juca între orele 11 și 13, iar cele din liga întâi între orele 13 și 15, unii specialiști afirmând anterior că virusul este mai puțin periculos atunci când temperaturile mediului sunt mai crescute, ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger