Cei 2,5% din PIB alocați achiziției de armament și echipamente militare nu sunt destinați României. Aproape toți banii au plecat spre SUA, pentru comenzi plătite în avans, care vor veni sau nu peste ani de zile. MApN nu a găsit fonduri să achite construcția celor 4 corvete la Șantierul naval Mangalia-Damen, iar acum compania se află în pragul falimentului. Mai mult, olandezii s-au supărat și pe Legea guvernanței corporative și vor să se retragă din țara noastră.
MApN a refuzat să plătească pentru construcția celor patru corvete care urma să se facă la Șantierul naval Mangalia-Damen, unde statul român este acționar cu 51%. Consecința a fost că șantierul este acum în pragul falimentului. România a plătit sute de miliarde de euro pentru achiziții de echipamente militare din SUA, care vor veni peste 5-6 ani sau mai mult, dar nu a fost capabilă să-și susțină propria industrie.
”Totul a plecat de la acele corvete, când Ministerul Apărării Naționale a anunțat, în august anul trecut, că nu a identificat fonduri pentru a atribui corvetele către al doilea ofertant, care era Damen, și ulterior a anulat și proiectul cu cele 4 corvete care trebuiau construite de Damen. MApN a spus că nu a găsit cei 50 milioane de euro, diferența pentru al doilea ofertant, dar cred că nu avea nici ăia 1,2 miliarde de euro. Ar fi câștigat și economia, și industria navală și industria de apărare. De când am aderat la NATO se discută despre corvetele astea și acum au anunțat că nu le mai fac în România și le cumpără de-a gata, dar doar două, nu patru. Dăm 2,5% din PIB pentru achiziții militare, dar dăm străinilor. Dacă am fi construit corvetele la Mangalia, o parte din bani se întorcea în România”, ne-a declarat Laurențiu Gobeajă, președintele Sindicatului Liber Navalistul.
Nepăsare și incompetennță
Șantierul naval Mangalia este un colos industrial și are nevoie de un volum de muncă foarte mare, ne spun sindicaliștii, care dau exemplul nefast al Șantierului militar din Mangalia, care mai are 38 de angajați și închiriază acum halele. ”Comenzi ar trebui să avem, că România nu are nici flotă comercială, nici nave militare, iar noi avem potențial. Noi am mai făcut nave militare inclusiv fregata Ferdinand, Regina Maria, Mărășești, avem acum un puitor de mine care trebuie reparat, avem capabilitatea. Tot în șantierul ăsta se fac caroserii pentru vehicule militare, cum este Piranha. În ultimii doi ani, ne-am reprofilat și facem structuri off-shore pentru transformarea curentului electric produs de eoliene în Marea Nordului”, ne-a precizat președintele Sindicatului Liber Navalistul, Laurențiu Gobeajă. În aprilie vor fi finalizate ultimele comenzi la Șantierul Naval Mangalia și alte proiecte nu mai sunt contractate, astfel că există pericolul ca peste 800 de oameni să intre în șomaj, din 1.490, iar din mai până în decembrie, numărul ar putea crește la 1.200 șomeri.
Olandezii cer și despăgubiri
După lovitura fatală dată de MApN, divergențele dintre olandezii de la Damen, care dețin 49% din acțiunile Șantierului naval Mangalia și statul român, care deține 51%, s-au agravat. Olandezii cer acum despăgubiri, susținând că statul român le-a pus bețe în roate. Picătura care a umplut paharul a fost apariția Legii guvernanței corporatiste, dictată de Bruxelles și OCDE, care anulează condițiile asocierii dintre Damen și Ministerul Economiei.
”În lege nu mai este prevăzută acea excepție ca acționarul minoritar să poată deține managementul operațional. Și acum Damen consideră că nu mai are cadrul legal ca să dețină managementul la Mangalia. Damen a cumpărat 51% de la coreeni și a cedat 2% statului român cu condiția să dețină managementul operațional. Și acum vine statul și modifică legea. Ministrul Economiei a promis că va vorbi cu cei de la Bruxelles și cu OCDE să le permită să treacă excepția în lege, dar nu s-a întâmplat nimic”, a mai afirmat Laurențiu Gobeajă, președintele Sindicatului Liber Navalistul.
Izmenarul Ciuca, eroul de la Dabuleni si tradatorii de tara din echipa cistigatoare sint slugile amerlocilor.
De dragul rușilor care au cumpărat și distrus industria din țară
Păi cum să nu facă MApN, prin intelectualii arondațî, jocul americanilor, mai ales că armata a primit doar firimituri. Și așa avem veșnica problemă a proastei dotări a armatei, iar de când a început războiul în Ucraina, armata a mai „trimis” ajutoare în arme și muniții, astfel că în aceste momente militarii activi nu au mijloacele tehnice pentru propria instruire. Dar până nu vor dispărea slugoii americanilor (aceștia sunt prezenți peste tot pe unde se poate controla „profitul”), vom arunca banii pe geam și nici o șansă de amai recupera ceva. Sunte proști că nu-i trimitem pe acești iubitori de americani la ei, să ne lase în pace, că am ajuns cei mai proști din estul europei.
Preferabil sa-i trimitem pe iubitorii de rusi la origini.
Pai daca nu dadea bani mai avea klaus tupeu sa- si depuna candidatura americani ce vor executanti a tot ce vor ei
Vorbit ca tatele pe marginea santului
Olandezi trebuie scosi !
Slava Ucraina!
Ei, de drag. Stapanul zice, sluga executa.
Pai daca tot nu sunt în stare să țină șantierul ăsta pe picioare atunci să-l facă port, este loc suficient pt așa ceva acolo…
Acum, vă rog să-mi spuneți, cum scapă trădătorii de pedeapsă, ba mai sânt și avansați?
Șapcă . Cu cămașă n guta llui
Noi facem foamea și facem cadouri jsvrelor de americani(vezi „Balanta”lui Pintilie).
Celor ce doresc sa inteleaga negru pe alb ce se petrece de +80 ani pana in ziua de azi,recomand din suflet seria documentar ” The Untold History of the United States „
Păi slugoi nu am fost atâta amar de timp Rușilor și au profitat de frica Românilor să nu îi spânzure sau săi ucidă în temnițele în ținuturile înghețate ale Rușilor ca după al doilea război mondial multe familii de Români nu au mai venit în țară lor de baștină România
Nu ați auzit ca acum construim la m Kogălniceanu un ORAS pentru 10000 de soldați americani care costa 2,5miliarde E?
Nu plătim noi. Este investiți americana . Mai citește.
Urez olandezilor drum bun si sa nu se mai intoarca niciodata.
Asta nu este santier de nasul lor.