AcasăEconomieSupraaglomerate: porturile din Mediterana au devenit o amenințare pentru lanțul de aprovizionare

Supraaglomerate: porturile din Mediterana au devenit o amenințare pentru lanțul de aprovizionare

Porturile de containere din jurul Mediteranei de Vest se apropie de capacitatea maximă, ceea ce ridică riscul unor penurii de componente pentru comercianții cu amănuntul și producătorii europeni

Porturile de containere din jurul Mediteranei de Vest sunt pline până la refuz, ceea ce ridică riscul unor costuri de inventar mai mari și a unor penurii de componente pentru comercianții cu amănuntul și producătorii europeni.

Directorii de porturi se confruntă cu depozite supraaglomerate și cu așteptări pentru acostarea navelor în urma atacurilor  rebelilor Houthi asupra navelor din Marea Roșie, care au  dus la o creștere a traficului la Algeciras și Barcelona în Spania și la Tanger-Med în Maroc.

„Capacitatea este foarte limitată. Am evitat în ultimul moment o congestie severă doar prin limitarea volumului de afaceri preluate”, a declarat pentru AP  directorul executiv al terminalului Algeciras, Alonso Luque.

Consecințele redirecționării traficului de mărfuri

Majoritatea companiilor mari de transport maritim de containere care operează pe ruta Asia-Europa au redirecționat traficul prin Capul Bunei Speranțe, în locul Canalului Suez, în urma atacurilor lansate de Houthi susținuți de Iran.

Redirecționările au obligat liniile maritime să conceapă noi aranjamente pentru mărfurile care circulă între Asia și porturile din Italia, Grecia și Turcia.

După ce au ocolit Africa de Sud, multe nave lasă containerele în porturile din partea de vest a Mediteranei, cum ar fi Algeciras și Tanger. De acolo, operatorii pe distanțe scurte transportă mărfurile către alte terminale din sudul Europei.

Perturbarea a apărut deoarece porturile critice s-au luptat să facă față creșterilor puternice ale traficului de „transbordare” care au rezultat. Barcelona a înregistrat o creștere de 17% a numărului de containere manipulate în februarie, comparativ cu aceeași lună a anului trecut.

Daniel Richards, director la firma de consultanță maritimă MSI, cu sediul la Londra, a declarat că întârzierile din porturi ar putea forța unele companii să dețină stocuri suplimentare.

Nabil Boumezzough, președintele consiliului de administrație al terminalului de containere TC3 din Maroc, spune că toate operațiunile portuare se desfășoară la „capacitate maximă”. În același timp, se înregistrează o creștere a numărului de vehicule exportate din Asia în Europa și America de Nord.

Mulți operatori de terminale se așteaptă ca problemele să continue atâta timp cât serviciile sunt redirecționate. Navele așteaptă în mod regulat la ancoră în larg atât la Algeciras, cât și la Tanger înainte de a acosta. Astfel de așteptări sunt adesea un semn că porturile sunt din ce în ce mai aglomerate.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
1.030 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger