AcasăEconomieS-a prins și Ciolacu. Măsurile Comisiei Europene vor duce la disponibilizări masive

S-a prins și Ciolacu. Măsurile Comisiei Europene vor duce la disponibilizări masive

Premierul Marcel Ciolacu a cerut noii Comisii Europene, adică tot cea veche, că aceeași Ursula von der Leyen este la putere, să vină cu măsuri de sprijinire a industriei auto din țara noastră, pentru că, altfel, România se va confrunta cu disponibilizări masive în următorii doi ani. Și asta în timp ce chiar Comisia Europeană este autorul distrugerii industriei auto de pe teritoriul UE, în numele tranziției verzi cu obiective care distrug totul în urma lor. 

S-a prins, în sfârșit, și premierul Marcel Ciolacu de consecințele economice și sociale devastatoare pe care le va avea interzicerea mașinilor clasice din 2035, dar și impactul prețurilor enorme la energie și la gaze, care au distrus orice urmă de competitivitate în industria auto și nu numai. Cum însă industria auto este singura din România care, deși se clatină puternic, încă mai stă în picioare, o cădere a acesteia va însemna și o prăbușire economică dezastruoasă pentru România.

Acum Ciolacu a ieșit la rampă și i-a cerut Comisiei Europene să vină cu o susținere financiară puternică, în caz contrar urmând un val de disponibilizări masive din acest sector. La fel ca și în cazul solicitării celor trei săraci ai UE, România, Bulgaria și Grecia, de a se lua măsuri la nivel european pentru scăderea prețurilor la energie în aceste state, răspunsul concret nu va veni niciodată.

”Este nevoie de programe de susținere a industriei auto, care, de fapt, a dat toată sustenabilitatea Europei. Suntem într-un moment de descreștere atât în România, cât și în toată Europa și, dacă nu vom interveni, vom ajunge la disponibilizări masive. Comisia Europeană va trebui să vină cu susținere masivă pentru această industrie”, a spus premierul Marcel Ciolacu.

Semnale din Germania

Cererea Guvernului României vine după ce cancelarul german Olaf Scholz a sunat adunarea în industria auto, pentru a se încerca un plan de salvare a acesteia.

”Trebuie să luptăm în special pentru industria din Germania. Una dintre întrebările-cheie a fost cum să garantăm energie ieftină. Deși Germania a redus taxa pe electricitate și a prelungit cu cinci ani compensațiile pentru anumite companii, prea puține companii au beneficiat până acum”, a afirmat Olaf Scholz, într-un discurs în fața Parlamentului. Cancelarul s-a declarat împotriva deciziei UE de a impune tarife pentru mașinile electrice fabricate în China, susținând că alte 17 state sunt sceptice, la fel ca toți directorii producătorilor auto cu care a vorbit, și solicitând încheierea unui acord între China și UE. Șeful grupului german BMW a cerut și el renunțarea la interzicerea motoarelor pe combustie din 2035, pentru ca statele UE să-și reducă dependenţa de lanţul chinez de aprovizionare cu baterii şi să-și folosească propriile sale atuuri tehnologice.

Avertismente crunte

La rândul său, șeful grupului Renault, Luca de Meo, a avertizat asupra faptului că intrarea în vigoare a noilor reguli privind emisiile ar pune pe butuci întreaga industrie auto din Europa. Și asta în condițiile în care această industrie înseamnă 13 milioane de locuri de muncă, 8% din PIB-ul UE, și 30% din bugetul de cercetare și dezvoltare din Uniunea Europeană. Acesta a vorbit și despre subvențiile la cumpărarea vehiculelor electrice, care, odată tăiate, au condus la prăbușirea vânzărilor, arătând, totodată, că nu există încă o piață pentru acest tip de autoturisme. UE a decis o reducere de 100% a emisiilor de CO2 pentru mașinile și camionetele noi până în 2035. Și asta în timp ce în SUA standardele de mediu Faza 3 privind emisiile de CO2 vizează aproape 50% reducere a emisiilor pentru vehiculele ușoare pentru anul model 2032 comparativ cu 2026, o reducere de 44% pentru vehiculele medii și reduceri de aproximativ 30-60% pentru vehiculele grele.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
1.483 afisari

4 COMENTARII

    • TU !! sa ai parte de o revolutie…SOCIALISTA la tine acasa, ca in EUROPA, trebuie sa domine…DEMOCRATIA, nu revolutia SOVIETICA!

  1. Mai acum cateva luni, COVRIGARUL o critica pe URSULA von der LEYEN, iar acum tot EL, cere ajutorul EI,..( URSULA ) pentru industria de automobile fabricate in ROMANIA, altfel se vor face lichidari, ca fara banii de la UE…ROMANIA nu va mai avea posibilitatea de a fabrica renumita DACIE. Bai CIORDACULE, daca tu crezi ca poti fenta…EUROPA de VEST, te inseli amarnic,…GERMANIA nu este BUZAU.

  2. Truisme:
    Balena este mare.
    Vulpea blonda este unealta americcanilor pentru distrugerea Europei.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger