AcasăEconomieS-a dat alerta! Mașinile electrice au început să dezechilibreze rețelele energetice

S-a dat alerta! Mașinile electrice au început să dezechilibreze rețelele energetice

Soluții in extremis. Camioanele să-și schimbe bateriile

Asociația Internațională a Energiei (IEA) a atras atenția că există pericolul major al dezechilibrării sistemelor energetice, din cauza încărcărilor vehiculelor electrice, în special a flotelor de camioane. Asociația solicită măsuri de genul instalării unor generatoare care să se încarce de la soare, precum și evitarea încărcărilor rapide seara, când consumul general de energie electrică crește foarte mult. 

O analiză a Asociației Internaționale a Energiei (IEA) arată că trebuie făcute investiții pentru modernizarea și redimensionarea rețelelor, dat fiind dezechilibrele provocate de încărcările mașinilor electrice, în special a flotelor de camioane, care extrag din rețea cantități enorme de energie. O soluție propusă de IEA este încărcarea rapidă pe timpul zilei, care ar putea reduce nevoia de flexibilitate a sistemului seara.

”Încărcarea rapidă în timpul zilei a camioanelor electrice grele ar putea reduce nevoia de flexibilitate a sistemului energetic la începutul serii – de obicei, cea mai dificilă perioada zilei în ceea ce privește funcționarea sistemului de alimentare. La începutul serii, cererea de la mai multe utilizări finale tinde să crească rapid, exact atunci când furnizarea energiei fotovoltaice scade. Ca rezultat, sarcina netă (de ex. cererea totală minus generarea din fotovoltaic și eolian) crește, necesitând mai multă flexibilitate de scurtă durată, o nevoie care va deveni cu atât mai importantă cu cât ponderea energiei solare fotovoltaice crește în sistemul general”, se arată în analiza IEA.

Această flexibilitate poate fi îndeplinită de mai multe surse, inclusiv unități de generare dispecerabile, stocare sau răspuns la cerere. Nevoile suplimentare de flexibilitate pot duce la provocări operaționale și costuri mai mari, ca menținerea unui echilibru precis între cererea și oferta de energie electrică, care necesită fie utilizarea centralelor electrice care au constrângeri de accelerare și pornire, fie alte măsuri care au fiecare propriile limitări (cum ar fi taxa de stocare a energiei), consideră IEA.

Suprasolicitare periculoasă

Potrivit analizei, încărcarea camioanelor la scară MW ar putea duce la creșteri notabile în ratele de utilizare a rețelelor locale, chiar dacă încărcările rapide se vor face pe timpul zilei. Impactul asupra acestora va varia foarte mult în funcție de particularitățile fiecărui sistem. La o rețea locală de înaltă tensiune, utilizarea încărcării rapide în timpul zilei pentru camioanele grele poate duce la o creștere semnificativă a ratelor de utilizare a liniilor electrice. La cote de stoc de camioane electrice de 50%, utilizarea medie a liniei poate crește cu până la 5 puncte procentuale la mijlocul după-amiezii până târziu (13% cu 90% camioane electrice pe stoc).

”Ratele medii de utilizare a sistemului indică o nevoie sistemică tot mai mare de investiții în extinderea sau modernizarea rețelei, alternative non-wire, cum ar fi gestionarea cererii sau baterii staționare sau o combinație de măsuri. În plus, ratele mari de utilizare ar putea amenința securitatea energiei electrice dacă nu există suficientă capacitate de rezervă în rețea în cazul unei defecțiuni neașteptate”, precizează IEA.

Schimbarea bateriei

În timp ce upgrade-urile rețelei vor fi necesare în multe cazuri, alte soluții precum sistemele electrice de drumuri pot fi de mare ajutor, susține IEA. Schimbarea bateriei poate reduce, de asemenea, solicitarea rețelelor prin înlocuirea încărcării bateriei pe perioade mai lungi de timp, reducând nevoia de putere de vârf. Alternativ, bateriile staționare sau generatoarele regenerabile amplasate în același loc pot satisface unele dintre propriile nevoi de încărcare.

”Acest lucru poate combina avantajele încărcare în timpul zilei folosind energie solară, care poate fi folosită pentru încărcarea staționarului baterii și descărcare pe timp de noapte pentru a reduce sarcina rețelei electrice. În plus, aceste active ar putea furniza servicii de rețea, cum ar fi arbitrajul energetic sau reglarea frecvenței, ceea ce poate spori profitabilitatea astfel de proiecte”, se mai arată în analiza IEA.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
865 afisari

5 COMENTARII

  1. FARA SA SE MATURIZEZE ACELE TEHNOLOGII S_A TRECUT PRIN NISTE DECIZII TAMPITE LA APLICAREA LOR IN MASA !!.
    PANA CAND ACESTI RAHATI DE POLITICIENI NU VOR RASPUNDE CU LIBERTATEA SI CU VIATA DE DECIZIILE LUATE ,LUMEA NU-SI VA REVENI LA NORMALITATE.
    INCA NU S-AU DAT PUBLICITATII TOATE EVENIMENTELE,COSTURILE SI EFECTELE GENERATE DE ACEASTE ASA ZISE TEHNOLOGII VERZI !.
    VIITORUL NU VA FI VERDE !,VA FI CENUSIU .

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger