Cauta

România, sat fără câini. Guvernul patronează distrugerea deliberată a infrastructurii rutiere

Guvernul distruge infrastructura rutier - Ziarul National

Executivul își bate joc. România nu are și nu va avea șosele de calitate

Haosul creat de incompetența Guvernului, care, din servilism sau alte interese, a desființat cântărirea în vamă a vehiculelor supraîncărcate, pe motiv de intrare în Schengen, se adaugă unei alte deficiențe grave a autorităților. Este vorba despre absența controalelor la intern a vehiculelor cu supratonaj, care înseamnă 1 miliard de lei pe an pierduți la buget, precum și pagube incalculabile provocate infrastructurii rutiere, ne spun reprezentanții CNAIR.

Guvernul distruge infrastructura rutier - Ziarul NationalCând, în sfârșit, se reușise, în ultimii doi ani, funcționarea controalelor tonajelor camioanelor la vamă, de la 1 ianuarie, odată cu intrarea în Schengen, acestea au fost desființate. România este acum singura țară din lume care nu efectuează cântărirea vehiculelor pentru a detecta supraîncărcarea camioanelor, în vederea protejării infrastructurii rutiere.

Culmea este că nicăieri în legislația europeană nu este prevăzută interdicția cântăririi, însă Guvernul, din servilism sau alte interese, a decis să renunțe la această activitate. Reprezentanții CNAIR au trimis Executivului adrese peste adrese în ultimii doi ani, în care au avertizat asupra riscurilor dispariției activității de cântărire în vamă, propunând și soluții simple și fiabile, însă nu au fost luați în seamă, semn că interesele naționale nu sunt o prioritate pentru cei aflați la guvernare. Înainte de 1 ianuarie 2025, toate transporturile de tranzit erau cântărite.

Când senzorii instalați în vamă semnalau depășiri ale greutății, se trecea la cântărirea omologată. ”Vehiculele cu depășiri au nevoie de Autorizație Specială de Transport (AST). Zilele trecute am avut un caz în care au trecut niște afgani cu un camion și s-au blocat într-un pod, și trebuie să ne așteptăm ca aceste lucruri să se întâmple frecvent. Ei nu au voie să circule pe anumite trasee, atunci când au înălțime prea mare, de exemplu. Prin Autorizația Specială de Transport, vehiculelor li se dă o rută alternativă, pe unde avem certitudinea că nu o să afecteze infrastructura rutieră, podurile, viaductele sau pasajele restricționate la înălțime. AST este un fel de tarif de despăgubire pentru daunele provocate de vehiculele supraîncărcate”, ne spun surse din cadrul CNAIR.

De la 40 de tone la 85 de tone

În plus, legislația nu permite transporturilor agabaritice, cu peste 80 tone, să se deplaseze fără mașini de însoțire în față și în spate, dar și mașină de Poliție, însă aceste reguli nu se respectă.

”Își iau autorizație la cerere cu 40 de t și îi depistăm pe șosele cu 85 t și noi suntem în imposibilitatea de a lua măsuri, pentru că, pe intern, CNAIR nu are dreptul de a face control, ci avea dreptul doar la frontieră. Până să intrăm în Schengen, autorizațiile se dădeau la frontieră, asta doar pentru transporturile internaționale, nu pentru cele interne, unde nu există niciun control real. De când au desființat controlul la frontieră, nu-și mai ia nimeni autorizație, iar unele dintre autorizații sunt foarte scumpe. De exemplu, pentru o macara care are 96 de tone și are depășiri de 24 de tone pe axa dublă, costă și 10.000 de euro o cursă. Și sunt tarife mici, față de Ungaria și celelalte țări din lume, nu numai din UE. În loc să le transporte pe niște trailere, ei preferă să distrugă infrastructura, pentru că ies mai ieftin. Nu-și plătesc autorizația, nu plătesc însoțirea, nu plătesc Poliția, fac ce doresc ei. Imaginați-vă o mașină cu plugul prin asfalt la 40 de grade afară și 70 de grade în asfalt cam ce daune produce”, susțin reprezentanții CNAIR.

Pierderi de un miliard de lei pe an

La Sibiu, unde există un senzor de cântărire, CNAIR a depistat 10.000 de depășiri ale greutății vehiculelor pe un sens și 4.000 pe celălalt sens într-o singură lună. Deci, prin zona respectivă, în fiecare lună trec 14.000 de curse cu depășiri ale greutății maxime admise, care ar trebui să aibă Autorizații Speciale de Transport, deci 160.000 pe an. Iar în România, se dau într-un an doar 14.000 de autorizații pe intern.

”Eu evaluez că un milion de curse de transport circulă în România cu depășiri ale greutății admise. La un milion de mașini cu supratonaj ori 1.000 de lei, să zicem, media, înseamnă un miliard de lei pe an, care nu se încasează de pe intern. ISCTR-ul, care ar trebui să controleze la intern, nici nu are posibilitatea tehnică să o facă. Au niște cântare mobile și le ia o jumătate de oră, chiar mai mult, ca să cântărească un camion. În vamă, cu cântarele CNAIR, se puteau procesa mii de mașini într-o zi, iar ISCTR poate procesa mii de mașini într-un an”, ne-au mai declarat surse din cadrul CNAIR.

Ultimele stiri

  • Dominic Fritz le răspunde social-democraților: Coaliția a scârțâit din prima zi/E dreptul PSD să-și dorească altă guvernare – VIDEO
  • O veste tristă lovește fotbalul românesc! A murit Ioan Sdrobiș, antrenorul care l-a descoperit pe Cristi Chivu
  • Grindeanu salvează USR. Ce mesaj a putut lansa liderul PSD imediat după pierderea alegerilor – VIDEO
  • Alegeri Primăria Capitalei. Anca Alexandrescu: La București a fost învins, de fapt, Nicușor Dan – VIDEO
  • Ciprian Ciucu dezvăluie primele probleme din Capitală de care se va ocupa, după preluarea mandatului de primar general
  • LINIȘTE! Se votează!
  • Horoscop 8 decembrie 2025 – Este timpul să trăiești și să iubești
  • Marcel Ciolacu, favorit detașat în alegeri pentru CJ Buzău
  • Alegerile pentru Primăria Capitalei 2025. Primele rezultate oficiale de la AEP
  • Cătălin Drulă, subiect de scandal politic după alegeri: Victor Ponta cere ieșirea USR de la guvernare
  • Exit mobile version