Ministerul Energiei s-a grăbit să se conformeze ordinelor Comisiei Europene și să implementeze utilizarea hidrogenului în cele mai importante sectoare. Și asta în condițiile în care nicio țară din UE nu a făcut progrese în această direcție, dat fiind costurile mari de producție și, mai ales, pericolul major al acestui gaz, cu o inflamabilitate de șapte ori mai mare decât a metanului, care necesită adaptarea proceselor industriale la diferite riscuri de gestionare și manipulare a hidrogenului.
România a fost împinsă al înaintare și forțată să devină experimentul UE în utilizarea pe scară largă a hidrogenului. Ministerul Energiei a publicat forma finală modificată a Strategiei Naționale a Hidrogenului (SNH) și Planul de acțiune pentru România, în care se pun bazele avansării rapide în această direcție. La capitolul oportunități, Strategia enumeră faptul că adoptarea și utilizarea tot mai accentuată a hidrogenului va permite extinderea utilizării spre noi industrii, procese tehnologice și aplicații și că utilizarea hidrogenului regenerabil și a hidrogenului cu amprentă redusă de carbon ar reprezenta o oportunitate ridicată de a menține competitivitatea României în domeniul industrial.
”România are numeroase platforme industriale actualmente în stare de conservare (Arpechim, Nitramonia Făgăraș etc.) care ar putea deveni active în economia hidrogenului și ar contribui la relansarea economică a unor foste zone industriale aflate în dificultate”, susține Ministerul Energiei. Pe de altă parte, aceeași Strategie consemnează, la capitolul riscuri, că domeniul de inflamabilitate al hidrogenului este de aproximativ șapte ori mai mare decât cel al metanului, iar energia de aprindere este de aproximativ 15 ori mai mică, astfel că este necesară adaptarea proceselor industriale la diferite riscuri de gestionare și manipulare a hidrogenului.
Competitiv și nu prea
Potrivit Strategiei, utilizarea hidrogenului regenerabil în sectorul industrial poate avea un impact semnificativ asupra reducerii costurilor cu emisiile de CO2, reprezentând, de asemenea, un avantaj competitiv. În același timp, însă, costul de producție a hidrogenului regenerabil, și astfel costul înlocuirii combustibililor fosili este, în prezent, ridicat și dificil de adresat în lipsa unor măsuri de sprijin.
Mai mult, procesele industriale necesită un flux continuu de hidrogen, astfel că sunt necesare capacități de stocare a hidrogenului pentru a acoperi perioadele în care electrolizorul nu funcționează din lipsă de energie din surse regenerabile, se mai precizează în documentul programatic. Aceleași probleme sunt menționate și în industria siderurgică. În ce privește folosirea hidrogenului în sectorul transporturi, avantajul ar fi timpul de încărcare pentru unitățile de alimentare ale vehiculelor echipate cu pile de combustie cu hidrogen, care este extrem de rapid, mai puțin de 5 minute, în timp ce vehiculele electrice necesită în prezent între 30 de minute și câteva ore pentru a se încărca.
Dezavantajele sunt legate de faptul că adoptarea pe scară largă a hidrogenului în sectorul transporturilor va genera costuri ridicate, aceasta necesitând o nouă infrastructură dedicată, la care se adaugă, bineînțeles, și costurile de producție foarte mari pentru hidrogenul regenerabil. În plus, ca și în cazul metanului, scurgerile de hidrogen nu pot fi identificate decât prin intermediul instalării de senzori dedicați, deoarece orice substanță odorizantă face hidrogenul inutilizabil în aplicații bazate pe pile de combustie.
S-a fâsâit și încălzirea pe hidrogen
Pentru ca România să acumuleze experiență în economia hidrogenului, gazul natural fiind un combustibil de tranziție, o soluție ar putea fi amestecul unui procent volumetric de până la 20% hidrogen regenerabil în gazul natural, susține Ministerul Energiei.
”Analiza Institutului Fraunhofer a arătat faptul că efortul tehnic pentru a substitui un volum de 20% din gazele naturale cu hidrogen regenerabil este deosebit de mare și corespunde unei reduceri de emisii de gaze cu efect de seră de doar 6-7%, din cauza puterii calorifice scăzute a hidrogenului față de cea a metanului. Concluzia studiului este că amestecul de hidrogen în gazele naturale, în condițiile actuale ale costului de producție al hidrogenului verde, respectiv al hidrogenului cu amprentă redusă de carbon, chiar și la procente scăzute volumetric, nu este o utilizare optimă din punct de vedere economic a hidrogenului, în comparație cu alte utilizări”, se arată în Strategie.
Totodată, pentru încălzirea rezidențială, prețul hidrogenului ca și combustibil se poate dovedi foarte ridicat, în special în comparație cu cel al gazelor naturale, mai ales pe termen scurt și mediu. Din cauza conținutului energetic redus al hidrogenului, debitul amestecului de gaz trebuie ajustat, pentru a compensa puterea calorifică scăzută. Pe de altă parte, gradul de inflamabilitate ridicat al hidrogenului, atunci când concentrația de hidrogen depășește 20% în amestec volumetric, potrivit Strategiei.
Romanika a ajuns COBAIUL mafiei colonialiste ue😝😝😝hahahahaha
ce ne doresc ei noua sa le dea lor!!!
In toate tarile occidentale se fac cercetari in domeniul fuziunii nucleare stabile care inca nu returneaza profit, pentru ca ei au inteles ca fara evolutie ar fi pascut iarba si azi. Noi ne temem sa nu devenim cobaii Europei si agitam rudimentar un steag dacic mancand urda din ziar dar am vrea sa fim pe picior de egalitate cu cei ce au inteles cum se evolueaza. Nemtii fac si ei pasi importanti in utilizarea hidrogenului obtinut electrolitic. Depasiti numarul de clase ale trenului si verificati pagini relevante privind cercetarea in domeniu!
Total de acord, dar doamna asta, încearcă tot timpul sa iasă în fata strigând „lupul! „
ABERATIILE GREEN DEAL-ULUI ,DECARBONATAREA GAZELOR NATURALE ,HIDROGENUL VERDE SUNT CAILE DE FALIMENTARE A TUTUROR COMPANIILOR CARE AU PUS BOTUL LA
ACESTE TAMPENII.
POLITRUCI DE TEAPA URSULEI AU PUS BOTUL LA MULTE PROSTII PENTRU CARE S-AU CHELTUIT F MULTI BANI PE REZULTATE ZERO !!.
AM LUCRAT CU HIDROGEN PRODUS IN ELECTROLIZELE CU DIAFRAGMA,CU CATOD DE MERCUR ,DIAFRAGMA CU ANOD DE TITAN (GLANOR) SI IN ELECTROLIZA CU MEMBRANA SCHIMBATOARE DE IONI 47 DE ANI !!. AM SUFICIENTA EXPERIENTA,NU IAU LECTII DE LA LAUTARI SAU POLITRUCI .
Sunt avansuri concrete in UK (non Ursula) si exista proiecte deja realizate in tarile nordice. Sigur, sunt dificultati mai ales in privinta transportului, fragilizarea conductelor, se cerceteaza in continuare. Nechibzuiti, n-au fost primii in iluminatul cu gaz, au invatamant mai prost si n-au suficienta experienta incat sa fie blazati. Or fi mai prosti… Coanda a inventat propulsia reactiva, dar Rombac avea motoare britanice. Nu ne-a iesit pompa de circuit primar la Cernavoda, a trebuit sa fie importata desi fabricam pompe cu proiect rusesc de multi ani. Multe aplicatii
comerciale au fost facute de altii, care n-au avut pretentia ca stiu tot si au avut rabdarea si… resursele ca sa ajunga la rezultate.
Ca de obicei. Multi spun orice cand de fapt nu stiu nimic. Si ma refer la comentarii aoco.
Sunt atat de multi idioti in tara asta capabili sa voteze cu un idiot pro rus, fascist capabil sa dea foc la economia tarii si sa ne vanda la rusi. Rusii nu au adus niciodata nimic bun. Oriunde au ajuns ei au parjolit tot. Nu stiu decat sa cucereasca (in ultimul timp nici asta nu le iese prea bine) si sa lase numai ruine in urma dupa ce au futat tot ce era de furat.
Si vorbim de hidrogen ca vai se fac experimente cand noi ca tara in loc sa aducem sistemul feroviar la un stadiu sa creasca viteza medie de circulatie a trenurilor ea de fapt a scazut in ultimii ani.
Orice companie din tara asta daca functioneaza e straina, nu pentru ca vin ei sa ne fure tara, ci ca noi nu suntem capabili sa avem o companie si sa o tinem in viata la un nivel performant.
Indiferent daca o companie ce funcționează in Romania este straina sau nu ea duce la cresterea economiei prin taxe si impozite. Doar ca nu suntem noi in stare sa facem mutinationalele noastre nu inseamna ca daca le alungi pe cele din afara castigi ceva. Inseamna ca esti doar prost pana la capat.
Si exact la fel cu orice e nou. Si cu atat mai mult cu ceva deja atat de cunoscut ca hidrogenul. Voi stiti ca China are in plan sa devina carbon neutral pana in 2060? Voi stiti ca hidrogenul e un element cheie in acest proces pentru ei?
Dar ca de obicei cei care produc ceva sunt aia prosti si toti cei care nu produc nimic sunt destepti cand de fapt singurul lucru pe care il produc e sa critice pe aia care fac ceva si sa improaste ura.
Nani le știu pe toate, dar nu sunt în stare sa facă nimic deoarece „nu ne vindem tara’ și nu vrem sa fim cobai. Cine vrea sa facă pleacă și apoi toți sunt mândri ce au realizat „ei”.