AcasăEconomiePoate China să oprească războiul prețurilor mașinilor electrice?

Poate China să oprească războiul prețurilor mașinilor electrice?

Analiștii nu se așteaptă ca Beijingul să ia măsuri dure împotriva companiilor auto, având în vedere sprijinul politic pentru tranziția către vehiculele electrice, care se preconizează că va aduce beneficii Chinei pe termen lung

Văzând carnagiul care se desfășoară în industria auto din China, președintele Xi Jinping și cel mai mare producător de vehicule electrice au ajuns la concluzii similare: măcelul trebuie să înceteze.

Xi a emis în iulie cea mai clară avertizare de până acum împotriva „involuției” – concurența extremă a prețurilor generată de supracapacitatea industrială – când a atras atenția asupra planurilor de investiții nesăbuite și a pus sub semnul întrebării necesitatea existenței fabricilor de vehicule electrice în fiecare provincie din China.

Stella Li, vicepreședinte executiv al BYD, a declarat săptămâna trecută că măsurile luate de Beijing împotriva reducerilor agresive de prețuri ar putea duce la „eliminarea” a până la 100 de producători auto din cei peste 120 existenți.

Companiile au răspuns la așa-numita campanie anti-involuție a guvernului prin accelerarea plăților către furnizori și moderarea unora dintre cele mai extreme reduceri de prețuri cu amănuntul, relatează Financial Times. Însă există puține semne ale unei schimbări radicale.

Oficialii de la Beijing sunt îngrijorați că involuția alimentează presiunile deflaționiste în a doua cea mai mare economie a lumii, și tensiunile comerciale cu Occidentul, deoarece producătorii auto de pe o piață internă saturată caută vânzări în străinătate.

Reducerile medii pentru vehiculele electrice s-au temperat de la aproximativ 8% la sfârșitul lunii iunie la 6,7% în prima jumătate a lunii august, potrivit datelor Citi.

Cu toate acestea, Paul Gong, care conduce analiza sectorului auto din China pentru UBS, a minimizat șansele unei consolidări la nivel de industrie în viitorul apropiat, întrucât sprijinul financiar substanțial acordat grupurilor ce înregistrează pierderi de către guvernele provinciale și piețele de capital reprezintă un obstacol.

Compania Nio, cu sediul în Shanghai,  a raportat pierderi de 1,7 miliarde de dolari în prima jumătate a anului, dar a anunțat miercuri că a strâns un miliard de dolari prin vânzarea de acțiuni pentru a-și finanța cercetarea și rețeaua de schimb de baterii.

Analiștii nu se așteaptă ca Beijingul să ia măsuri dure împotriva companiilor, având în vedere sprijinul politic pentru tranziția către vehiculele electrice, care se preconizează că va aduce beneficii Chinei pe termen lung.

Nici campania anti-involuție nu va schimba soarta mărcilor străine în China. Cota lor de piață a scăzut la 30%, de la 60% în 2020, pe măsură ce consumatorii chinezi trec de la mașinile străine cu motor pe benzină la vehicule electrice de înaltă tehnologie, fabricate în China, la prețuri mai mici.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
46 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger