Comercianții chinezi au inundat piețele online pentru a vinde produse legate de alegerile prezidențiale din Statele Unite.
Mai mult de 90% dintre cele mai bine vândute steaguri și șepci Donald Trump și Kamala Harris de pe Amazon oferă o adresă a vânzătorului din China, potrivit unei analize Financial Times. Producătorii chinezi au declarat că se bazează pe vânzările directe online către susținătorii celor doi candidați, după ce comenzile de la comercianții cu amănuntul din SUA au scăzut pe fondul tensiunilor dintre Washington și Beijing.
Afluxul Made in China
Mulți negustori chinezi spun pe paginile lor Amazon că steagurile lor de campanie Trump sau Harris sunt fabricate în SUA pentru a atrage cumpărătorii americani patrioți, deși trec prin vama SUA cu etichete „Made in China”.
Afluxul de articole ieftine este o piedică pentru fabricile americane care se confruntă cu costuri ridicate ale forței de muncă și ale materiilor prime. O serie de producători americani de steaguri au recunoscut că sporul de vânzări așteptat în anul electoral nu s-a materializat, deoarece au pierdut cotă de piață în fața concurenților chinezi.
Pierderea de vânzări și etichetarea eronată a țării de origine a produselor au stârnit furia acestor producători care au acuzat fabricanții chinezi de steaguri de subminarea concurenței loiale.
Reacția a subliniat provocările cu care se confruntă SUA pentru a-și reduce dependența de produsele chinezești și survine în timp ce administrația Biden încearcă să elimine o lacună comercială care permite grupurilor chineze să trimită în SUA transporturi în valoare de mai puțin de 800 de dolari fără a plăti tarife de import.
De fapt, companiile chinezești furnizează de ani de zile marfă pentru campania electorală din SUA. Jenant pentru o țară care a promulgat ”The Buy American Act”.
Comercianții chinezi sunt dornici să exploateze piața politică profitabilă din SUA, deoarece supracapacitatea le-a scăzut marjele de profit la nivel național.
„Foarte puține piețe ar putea rivaliza cu SUA în ceea ce privește amploarea și rentabilitatea”, a declarat Jack Zhang, un vânzător de steaguri din Yiwu, un oraș din estul Chinei cu una dintre cele mai mari piețe en-gros de produse fabricate din lume. El a menționat că a obținut o marjă de profit de 15% în luna mai pentru o comandă de 12 000 de dolari de produse cu tema Trump.
„Nu avem cum să concurăm cu forța de muncă chineză”
Comercianții chinezi au început să lanseze magazine online pentru a se adresa direct alegătorilor americani. Conform unei căutări a celor mai bine vândute articole pe Amazon cu cuvintele-cheie „Trump flag 2024”, 46 din primele 48 de liste indică adresa vânzătorului în China.
Fabricanții de steaguri din Yiwu cer doar 90 de cenți pe bucată pentru 1 000 de steaguri de campanie din nailon. Carl Porter, președintele WGN Flag & Decorating Co din Chicago, susține că nu poate „nici măcar să cumpere materii prime pentru a face un steag de mai puțin de 5 dolari”.
„Știm că produsul nostru va fi mai scump”, a precizat Porter, care a adăugat că, în ultimii cinci ani, compania sa a pierdut jumătate din afacerile sale cu amănuntul în favoarea colegilor chinezi: „Nu avem cum să concurăm cu forța de muncă chineză”.
Se sapa si astia singuri!!Sa nu fim ,doar noi care ei ne au pastorit!!