Prinsă cu ”pantalonii în vine” de vântul schimbărilor radicale care suflă puternic dinspre noua conducere a SUA, Uniunea Europeană dă acum din colț în colț, încercând o repoziționare rapidă. Primul semnal al reorientării a fost dat chiar de la vârful Comisiei Europene, care a anunțat organizarea rapidă a unui dialog strategic privind viitorul industriei europene de automobile. În traducere liberă, marele dialog va însemna o renegociere a viitorului mașinilor clasice.
Schimbarea puterii din Statele Unite a trimis o undă de șoc peste întreaga Europă. Aproape instant, marele Green Deal a început să fie contestat din toate părțile, determinând conducerea Comisiei Europene să treacă la nuanțări, scuze penibile și, mai ales, să anunțe renegocierea termenilor aberanți care aproape au îngropat întreaga industrie auto din UE.
Ceea ce va urma este că, la nivel declarativ, tranziția verde va merge înainte, însă, în realitate, se va reveni la motoarele clasice. Ambițiile UE referitoare la decarbonizare s-au dovedit a fi distrugătoare pentru întreaga economie europeană. Din păcate însă, o revenire a industriei auto, dar și a celorlalte industrii este, în acest moment, destul de improbabilă, dat fiind că nu sunt soluții pentru energie și gaze ieftine, odată cu dinamitarea relațiilor cu Federația Rusă.
Viitoarea pace din Ucraina se va lăsa cu încercări individuale ale statelor UE de a relua, mai mult sau mai puțin fățiș, schimburile comerciale cu rușii, forțându-se, în același timp, o ridicare a sancțiunilor. Întorcându-ne la industria auto, electrificarea mașinilor s-a dovedit un fiasco, cu prețuri mult prea ridicate, autonomie scăzută, lipsa infrastructurii de încărcare și criza de energie din care UE nu reușește să mai iasă. ”În ceea ce privește aprovizionarea cu energie, este de apreciat viteza cu care Europa a scăpat de dependența față de Rusia, după ce Vladimir Putin a încercat să șantajeze UE cu energie atunci când a invadat Ucraina. Dar libertatea a avut un preț. Gospodăriile și întreprinderile au văzut costuri vertiginoase ale energiei, iar facturile pentru mulți nu au început încă să scadă”, a declarat Ursula von der Leyen, șefa Comisiei Europene.
Imaginea dezastrului
Industria auto este un motor central pentru prosperitatea europeană, oferind peste 13 milioane de locuri de muncă în UE și contribuind cu aproximativ 7% din PIB-ul său, susține Comisia Europeană, care crede că acest lucru este acum contestat.
”Industria se află în mijlocul unor schimbări structurale profunde, determinate de schimbările tehnologice și forțele competitive, inclusiv digitalizarea, decarbonizarea, noi concurenți și un context geopolitic în schimbare. Avantajele competitive istorice și conducerea tradițională a firmelor europene de automobile se erodează, iar industria se confruntă cu o provocare de o amploare fără precedent de zeci de ani și numai o acțiune decisivă și concertată poate produce o schimbare și poate preveni pierderi substanțiale de locuri de muncă și de creare de valoare”, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene. Astfel, dialogul strategic al Comisiei Europene cu industria europeană a automobilelor, anunțat pentru 30 ianuarie, va avea ca subiect principal necesitatea urgentă de a lua măsuri pentru a proteja această industrie și pentru a-i oferi un viitor în cadrul Uniunii Europene.
Un dialog cât o schimbare la 180 de grade
Printre obiectivele stabilite la viitoarea renegociere a Comisiei Europene cu industria auto se numără raționalizarea reglementărilor și optimizarea proceselor. Comisia a anunțat că există potențialul de a optimiza mediul de reglementare general care afectează industria auto, asigurând în același timp că obiectivele cadrului de reglementare și politici actuale continuă să fie îndeplinite. Dialogul ar putea să evidențieze „puncte dure” specifice de reglementare existente și să detalieze propuneri concrete de îmbunătățire și să propună mecanisme pentru a asigura o mai mare coerență a reglementărilor și o consultare mai eficientă a industriei în procesul de reglementare în viitor. Dialogul ar putea sprijini, de asemenea, auto-organizarea industriei, de exemplu în stabilirea unor standarde tehnice comune, a mai precizat Comisia Europeană.
CLAUDIA ,NOI NE STIM ,TE-AM SUNAT ,TI-AM DAT ARGUMETE ,TE-AM AVERTIZAT UNDE NU TE-AI DOCUMENTAT !,AZI VAD CA TE-AU REDUS LA TACERE ,AZI VAD CA ORCE COMENTARIU LA OBIECT ESTE TAIAT ,CENZURAT !,NATIONALUL NU MAI ARE COLOANA VERTEBRALA !,CE MAI CAUTI TU ACOLO ?
Motoarele termice (diesel, benzina, gpl, etc) trebuie să existe în continuare, inclusiv pe toate modelele Dacia și Ford în România așa încât oamenii, în mod liber, nu constrânși de tot felul de taxe, impozite, impuneri, interdicții, restricții și decizii cretine ale UE, ale lui Macron sorosistul și ale globaliștilor din țară, să-și aleagă și cumpere mașina pe care o doresc, așa cum a spus președintele Donald TRUMP.
Super.👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Bolsevicii de la Bruxelles trebuie sa revina la respectarea tratatelor SAU SA CRAPE.
URGENT !
Ajunge cu limba de lemn, , similara pina la identitate cu limba cuvintarilor tovarasului secretar general si comandant suprem, N. Ceausescu.
Oamenii nu mai vor sa le spuna ursula ce becuri sa utilizeze, ce putere sa aiba aspiratorul casnic, ce masina sa foloseasca – cu explicatii demente si antistiintifice – cum sa-si genereze energia electrica etc.etc.
Daca ursula vrea sa distruga economia europeana face asta la ordin american, fiindca in ultimii 35 de ani(de la reunificarea Germaniei) sua nu a dorit altceva decit sa distruga ue care i-a stat ca un ghimpe in coasta.
Dealtfel sua nu vrea decit sa-si distruga competitorii, altfel fiind incapabila sa judece si sa actioneze.
Trump va distruge sua, dar mai este pina atunci !!!
Viitor mare in continuare!
Electricele sa mai citeasca si sa mai creasca. peste 100 ani poate.
gata cu glumele astea!
Nu pot face altceva, decât
,,SĂ MĂ RÂD”.
În sfârșit, scot capul din nisip ,,struții” politico-economici ai U.E. și o primă urmare a acestei ieșiri din nisip TREBUIE SĂ FIE DEMITEREA madamei von Der Layer ( nu-i greșit… ) și a găștii greendeal din C.E. din Parlamentul European și din orice altă instituție europeană.
Politicile TÂMPITE promovate de aceștia au frânat dezvoltarea în întreaga Europă și au creat dezechilibre economice și sociale care vor avea urmări grave încă câteva decenii.
Cu Trump la manete toți merkelienii, macronistii și ovomistii au ajuns sa vorbească cu propriile televizoare din beciurile bidoniste alzeimeriste. E de gringo lada sorosista mare fără sare. Cloaca woke globofascista al WEF Davos al 4lea Reich varzaresc a dat de răcoare și le-a înghețat cele germanice ecco motoare ca cele e motorina de la Stalingrad. Wokistii sunt disperați. Cum sa revină ei anal listii și pussy listele la „lewis”-uri pe benzina sau motorina când rusii vor vinde produse petroliere lui Trump și EL va vinde iuro pianistilor progresisti woke ca aceasta varzareasa același gaz cu eticheta de Texas sa sustin razbelul din ukronazia? Iaca o dilema „catch 69” mai ales ptr nazista Annalena. It takes a german american, Trump, to put a mirror in front of the stupid european germans. The only varzar that does nor care îs Johhannis, the Odin messanger to Transylvania. He is to bussy sending his books „pas cu pas” to Germany. Glory Theutonia. Lol
adica sa nu mai cumpar buleftrica?
da de ce dacia e 14000 euro?
Am lasat-o sa ne intepe, sa ne tina in frig, dar sa nu se atinga de masinile noastre!
Dar pe Ursula când o arestați pentru deciziile luate împotriva întregii europei. De când decide Uniunea europeană ce să fac eu in țara mea? Înțeleg că a-mi propun să diminuez poluarea dar nu decizi tu cum să fac. Că a-mi dai bani să închid minele și combinatele plăti dumi o dată dar Ami sugrumi economia pe viață, locurile de muncă. Mai bine Ami dai bani să le modernizez. Asta ar trebui să-mi propui prin PNRR. Sa ajut la dezvoltarea economică a Europei nu la distrugerea ei. Asta nu înțeleg politicienii noștri că trebuie să gândească pentru noi nu pentru alții. Așa că la muncă cu ei că nu sunt capabili decât să ne vândă și să se îmbogățească ei. Ai doare undeva de pleava societății. Suntem capabili mult peste alte state să mergem înainte un exemplu a stat Ceaușescu care a construit o industrie, agricultura, a plătit datoria externă făcând sacrificii poporul pentru asta a fost omorât, ajungeam mai bine decât Elveția.
Vine tata Trump repara teava nord stream si vinde el gazul rusesc in europa.asa da!sa stii cand vrei ceva sa fi bun in bussines si Trump stie si poate.
Si uite asa cum fuge Ursula cu Schwab in Africa sa faca green deal!
Idiotii !
Proștii de la noi ,dacă-s la putere acceptă tot ce le spune UE.SUA poluează cît 3 ori UE și noi suntem Green stăm cu economia pe butuci să nu poluăm și alții îi doare-n spate economic să fie bine.
Amuzant cât analfabetism în comentarii care mai și dau îndrumări conducerilor statelor… Nu că nu ar avea cat de cat dreptate dar e grav, marii sunt șmecheri, micii sunt proști 🫣🫣
Trump oricum va distruge lumea, America, aliații și concurența, adică cam tot despre ce va vorbi. 4 ani suntem cu toții și lui, din păcate, pe mâinile unui nebun …