Cauta

„Nu am mai văzut niciodată livrări mai mici”. Consumatorii s-au plictisit de smartphone-uri!

Livrările globale de smartphone-uri au scăzut drastic în al patrulea trimestru din 2022 – de obicei o perioadă importantă pentru cumpărăturile de sărbători – datorită cererii scăzute a consumatorilor și slăbiciunii macroeconomice, potrivit firmei de cercetare de piață IDC.

Firmele de electronice au livrat 300,3 milioane de smartphone-uri în trimestrul octombrie-decembrie, o scădere de 18,3% față de anul trecut.

În total, în 2022 au fost livrate 1,21 miliarde de smartphone-uri, ceea ce reprezintă cel mai mic total anual de livrări din 2013 încoace, „din cauza cererii semnificativ diminuate a consumatorilor, a inflației și a incertitudinilor economice”, se arată în raport.

„Nu am mai văzut niciodată livrări mai mici. Cererea  slăbită și stocurile ridicate au determinat furnizorii să le  reducă drastic”, a declarat Nabila Popal, director de cercetare la IDC.

Marii producători „au încheiat dificil anul” și asta pune în mare pericol redresarea de 2,8% așteptată pentru 2023, cu un risc puternic de “scădere a prognozei”.

Apple și-a menținut poziția de producător numărul unu de smartphone-uri din lume. Gigantul tehnologic american a livrat 72,3 milioane de iPhone-uri în trimestrul al patrulea, în scădere cu 14,9% față de anul trecut. Apple a avut o cotă de piață de 24,1%. Declinul a venit deși compania a lansat cele mai recente modele ale sale – seria iPhone 14 – înainte de trimestrul crucial al sărbătorilor.

Samsung a înregistrat o scădere a livrărilor de 15,6% în ritm anual, la 58,2 milioane de unități. Nu a lansat un smartphone emblematic nou pentru trimestrul al patrulea, dar organizează un eveniment pe 1 februarie, în cadrul căruia este posibil să prezinte noul său dispozitiv.

Producătorul chinez de electronice Xiaomi, care s-a clasat pe locul al treilea, a livrat 33,2 milioane de unități, în scădere cu 26,3% față de anul trecut.

Acesta a fost cel mai mare declin dintre primii cinci jucători de pe piața smartphone-urilor, care includ Oppo și Vivo.

2023 se prefigurează a fi un an de „prudență”, deoarece furnizorii își vor regândi portofoliul de dispozitive, spune Anthony Scarsella, analist la IDC.

Chiar și cu redeschiderea economică a Chinei, observatorii de pe piață sunt sceptici: inflația, un posibil scenariu de recesiune globală și tensiunile geopolitice își vor pune amprenta pe vânzările de telefoane inteligente până la sfârșitul acestui an.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • O companie de smartphone-uri din China umilește producătorii auto occidentali
  • Aer condiționat fără gaze poluante? Tehnologia refrigeranților solizi
  • Curățenie „made in Oradea” la Palatul Victoria: Bolojan, mopul magic al sinecuriștilor
  • Atac la siguranța națională. Angajații care opresc inundațiile, decimați de guvern
  • Bolojan vrea să bage frica în bugetari. Se fac liste negre cu protestatari
  • Ritmul mesei contează: De ce mâncatul pe fugă îți afectează sănătatea mai mult decât crezi
  • ”Tăticul a ajuns acasă”, dar cum rămâne cu Ucraina?
  • CCR, ÎNCĂ O BOMBĂ! Colaborator al fostei Securități, Băsescu primește toate privilegiile înapoi
  • Peștele de la cap se-mpute. Inspectorii ANAF, trimiși de șefi doar la micile afaceri românești
  • Exit mobile version