Cauta

„Nu am mai văzut niciodată livrări mai mici”. Consumatorii s-au plictisit de smartphone-uri!

Livrările globale de smartphone-uri au scăzut drastic în al patrulea trimestru din 2022 – de obicei o perioadă importantă pentru cumpărăturile de sărbători – datorită cererii scăzute a consumatorilor și slăbiciunii macroeconomice, potrivit firmei de cercetare de piață IDC.

Firmele de electronice au livrat 300,3 milioane de smartphone-uri în trimestrul octombrie-decembrie, o scădere de 18,3% față de anul trecut.

În total, în 2022 au fost livrate 1,21 miliarde de smartphone-uri, ceea ce reprezintă cel mai mic total anual de livrări din 2013 încoace, „din cauza cererii semnificativ diminuate a consumatorilor, a inflației și a incertitudinilor economice”, se arată în raport.

„Nu am mai văzut niciodată livrări mai mici. Cererea  slăbită și stocurile ridicate au determinat furnizorii să le  reducă drastic”, a declarat Nabila Popal, director de cercetare la IDC.

Marii producători „au încheiat dificil anul” și asta pune în mare pericol redresarea de 2,8% așteptată pentru 2023, cu un risc puternic de “scădere a prognozei”.

Apple și-a menținut poziția de producător numărul unu de smartphone-uri din lume. Gigantul tehnologic american a livrat 72,3 milioane de iPhone-uri în trimestrul al patrulea, în scădere cu 14,9% față de anul trecut. Apple a avut o cotă de piață de 24,1%. Declinul a venit deși compania a lansat cele mai recente modele ale sale – seria iPhone 14 – înainte de trimestrul crucial al sărbătorilor.

Samsung a înregistrat o scădere a livrărilor de 15,6% în ritm anual, la 58,2 milioane de unități. Nu a lansat un smartphone emblematic nou pentru trimestrul al patrulea, dar organizează un eveniment pe 1 februarie, în cadrul căruia este posibil să prezinte noul său dispozitiv.

Producătorul chinez de electronice Xiaomi, care s-a clasat pe locul al treilea, a livrat 33,2 milioane de unități, în scădere cu 26,3% față de anul trecut.

Acesta a fost cel mai mare declin dintre primii cinci jucători de pe piața smartphone-urilor, care includ Oppo și Vivo.

2023 se prefigurează a fi un an de „prudență”, deoarece furnizorii își vor regândi portofoliul de dispozitive, spune Anthony Scarsella, analist la IDC.

Chiar și cu redeschiderea economică a Chinei, observatorii de pe piață sunt sceptici: inflația, un posibil scenariu de recesiune globală și tensiunile geopolitice își vor pune amprenta pe vânzările de telefoane inteligente până la sfârșitul acestui an.

Ultimele stiri

  • Lista Soros zguduie România: Cât au încasat Nicușor Dan, Rebengiuc și Dăianu
  • Profesorii continuă protestele: boicot în școli și presiuni pentru demisia ministrului Educației
  • Fostul director adjunct al SIS Moldova, anchetat de DIICOT pentru spionaj împotriva României
  • 2026, anul Apocalipsei financiare. România, sacrificată pe altarul austerității!
  • Uniunea Europeană s-a împăcat cu Donald Trump?
  • Țara care s-a îmbogățit prea mult
  • Un român a inventat o poveste halucinantă, pentru a scăpa de deportare! „Negociez cu Manchester City!”
  • Dușmanii producătorilor auto europeni: tarifele lui Trump, electrificarea și concurența chineză
  • Cutremur la clubul lui Drăgușin. Americanii taie și spânzură!
  • Mize mari pentru high fashion: brandurile pariază pe renașterea luxului
  • Exit mobile version