Stellantis, compania mamă a Vauxhall, intenționează să închidă fabrica de la Luton, unde produce furgoneta Vivaro, cu un cost de 1.100 de locuri de muncă.
Mișcarea se preconiza de luni de zile; directorul executiv al Stellantis, Carlos Tavares, a avertizat că mandatul privind Vehiculele cu Emisii Zero (ZEV) face ca producția de automobile să devină neviabilă în Marea Britanie.
Iată problema: ZEV obligă producătorii să se asigure că 22% din mașinile pe care le vând pe parcursul acestui an sunt modele complet electrice, notează The Spectator. Proporția va crește la 80% până în 2030. Dacă constructorii nu reușesc să de adapteze, vor fi amendați cu 15.000 de lire sterline pentru fiecare mașină pe benzină sau motorină cu care încalcă limita. Și piața nu este deloc pregătită pentru o astfel de creștere bruscă a ofertei de vehicule electrice.
Între ianuarie și octombrie, conform Society of Motor Manufacturers and Traders, vehiculele electrice au reprezentat 18,1% din vânzări. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că producătorii oferă reduceri mari la modelele electrice și amână vânzările de mașini pe benzină și motorină.
Șoferii refuză să colaboreze cu obiectivele guvernului, iar ca urmare, se preconizează amenzi foarte mari. Situația pentru mulți este mai disperată decât sugerează cifra generală, deoarece unii producători, cum ar fi Tesla, vând doar vehicule electrice.
Săptămâna trecută, Secretarul pentru Afaceri Jonathan Reynolds s-a întâlnit cu Stellantis și alți producători de automobile. Dar nu există încă niciun semn al relaxării obiectivelor ecologice. Anunțul închiderii Luton a fost poate sincronizat pentru a aplica presiune asupra guvernului.
Obiective net-zero, mai stricte decât cele din UE
Două observații trebuie făcute. În primul rând, industria auto însăși este parțial vinovată pentru situația sa actuală. Când obiectivele ZEV au fost consultate în martie anul trecut, Stellantis a fost de acord. Vicepreședintele senior și directorul general al grupului, Paul Willcox, a declarat: „Stellantis este pe deplin angajată să atingă 100% vânzări de mașini și furgonete electrice noi în Regatul Unit și Europa până în 2030.”
În al doilea rând, există o mare ironie. Brexit ar duce la retragerea producătorilor de automobile din Marea Britanie. Este foarte posibil ca asta să se întâmple, dar dintr-un motiv foarte diferit de cel pe care susținătorii rămânerii în Uniunea Europeană l-ar fi putut imagina. O țară eliberată de controlul de reglementare al UE alege să introducă obiective net-zero mai stricte decât cele din UE. Așa se distruge o industrie.
Eu i-as dori Marii Britanii DISTRUGERE TOTALA, nu numai a industriei de automobile.
Sa piarda tot ce a dobindit prin jaf, prin COMERTUL CU SCLAVI si prin asuprirea dementa a altora !
Pustie sa ramina insula aia blestemata !
O altă soluție era sa-i forțeze pe cumpărători să nu mai cumpere automobile cu combustie internă prin cresterea taxelor pentru aceste vehiculr. Astfel se regla singură cererea cu oferta.