Cauta

Nave goale, marfă ioc. Am ajuns și aici: nu se mai caută “chinezării”!

Cererea internațională mai slabă pentru bunurile chinezești a dus la o creștere a anulărilor de transport maritim în cele mai mari porturi ale țării, punând frână impulsului economic așteptat ca urmare a ieșirii din restricțiile zero-Covid.

Participanții din industria chineză indică o creștere a numărului de „plecări în gol”, în cazul în care transportatorii nu ajung în porturi pentru că nu există suficiente mărfuri de preluat sau pentru că se tem de întârzieri.

Furnizorul de date privind lanțurile de aprovizionare Drewry a declarat că rata este „excepțional de ridicată” în acest an, din cauza scăderii cererii – mai ales în Occident. Exporturile Chinei au scăzut timp de trei luni consecutive, slăbind un pilon central al modelului său economic aflat în dificultate.

Rata de anulare a navelor care călătoresc spre est, din Asia prin Pacific sau spre Europa, va ajunge la 31% în următoarele săptămâni, față de 23% în aceeași perioadă a anului trecut și 16% în 2021.

Pe lângă cererea slabă, există mai puține produse de livrat după ce milioane de cazuri de Covid-19 estimate în ultima lună au adăugat presiune asupra lanțurilor de aprovizionare din China, ceea ce a dus la lipsa de personal și la închiderea fabricilor.

„Ceea ce s-a întâmplat pe piața de transport maritim pe măsură ce virusul s-a răspândit peste tot în China  este mai rău decât cea mai proastă proiecție a mea”, a declarat pentru Financial Times Mark Young, directorul executiv al companiei Asia Maritime Pacific, cu sediul în Shanghai, care deține o flotă formată din zeci de nave.

„Piața are multe nave goale, dar mai puține mărfuri gata să fie transportate”, a adăugat el, comparând situația cu începutul pandemiei Covid-19 la începutul anului 2020.

Infrastructura vastă a Chinei, care leagă fabricile și porturile, s-a luptat timp de trei ani cu un regim strict de zero-Covid, care a necesitat carantine frecvente pentru personal și operațiuni în „circuit închis”. Politica a dus la întârzieri și anulări, dar exporturile au explodat în mare măsură în acea perioadă, deoarece cererea de bunuri a crescut vertiginos.

„Piața s-a schimbat acum”, subliniază Jan Dieleman, director al Cargill Ocean Transportation, de la un scenariu determinat de întârzieri la unul cu o cerere „foarte slabă”.

Oficialii Maersk, compania daneză de transport maritim de containere, au declarat că se poate „aștepta ca cererea să fie volatilă, combinată atât cu situația Covid din China, cât și cu corecția actuală a stocurilor din SUA și Europa”.

 

Ultimele stiri

  • Caz cutremurător în Dolj! O femeie a murit după ce a căzut de la etajul 4. Descoperirea macabră făcută în apartamentul ei
  • Șeful DSU, întrebat ce măsuri vor lua autorităţile pentru a preveni dezastre precum inundaţiile din zona Moldovei: Nu mai construim nimic în albiile râurilor şi în zonele inundabile – VIDEO
  • Guvernul aprobă ajutoarele pentru sinistraţii din județele Suceava şi Neamţ/Bolojan: Este un prim pachet – VIDEO
  • VIDEO. Călin Georgescu a ajuns la Broșteni, localitate grav afectată de inundații: „Românii se ajută unii pe alții/Noi nu putem înlocui datoria statului”
  • Decizia instanței care face lumină după 35 de ani: Crescent nu a fost firma Securității
  • Trump a semnat un decret ce majorează tarifele vamale pentru zeci de țări/De când vor intra în vigoare – VIDEO
  • Marcel Ciolacu ia în calcul o candidatură la șefia CJ Buzău: „Nu exclud”
  • Ministrul Finanțelor susține că „vor fi bani şi de salarii, şi de pensii”/„Nu ne mai putem permite să facem tot felul de festivaluri, de serbări câmpeneşti”
  • Gastrocolită delictuală: când colonul „vorbește” despre stresul tău emoțional
  • A fost umilită Europa de Donald Trump?
  • Exit mobile version