Cererea internațională mai slabă pentru bunurile chinezești a dus la o creștere a anulărilor de transport maritim în cele mai mari porturi ale țării, punând frână impulsului economic așteptat ca urmare a ieșirii din restricțiile zero-Covid.
Participanții din industria chineză indică o creștere a numărului de „plecări în gol”, în cazul în care transportatorii nu ajung în porturi pentru că nu există suficiente mărfuri de preluat sau pentru că se tem de întârzieri.
Furnizorul de date privind lanțurile de aprovizionare Drewry a declarat că rata este „excepțional de ridicată” în acest an, din cauza scăderii cererii – mai ales în Occident. Exporturile Chinei au scăzut timp de trei luni consecutive, slăbind un pilon central al modelului său economic aflat în dificultate.
Rata de anulare a navelor care călătoresc spre est, din Asia prin Pacific sau spre Europa, va ajunge la 31% în următoarele săptămâni, față de 23% în aceeași perioadă a anului trecut și 16% în 2021.
Pe lângă cererea slabă, există mai puține produse de livrat după ce milioane de cazuri de Covid-19 estimate în ultima lună au adăugat presiune asupra lanțurilor de aprovizionare din China, ceea ce a dus la lipsa de personal și la închiderea fabricilor.
„Ceea ce s-a întâmplat pe piața de transport maritim pe măsură ce virusul s-a răspândit peste tot în China este mai rău decât cea mai proastă proiecție a mea”, a declarat pentru Financial Times Mark Young, directorul executiv al companiei Asia Maritime Pacific, cu sediul în Shanghai, care deține o flotă formată din zeci de nave.
„Piața are multe nave goale, dar mai puține mărfuri gata să fie transportate”, a adăugat el, comparând situația cu începutul pandemiei Covid-19 la începutul anului 2020.
Infrastructura vastă a Chinei, care leagă fabricile și porturile, s-a luptat timp de trei ani cu un regim strict de zero-Covid, care a necesitat carantine frecvente pentru personal și operațiuni în „circuit închis”. Politica a dus la întârzieri și anulări, dar exporturile au explodat în mare măsură în acea perioadă, deoarece cererea de bunuri a crescut vertiginos.
„Piața s-a schimbat acum”, subliniază Jan Dieleman, director al Cargill Ocean Transportation, de la un scenariu determinat de întârzieri la unul cu o cerere „foarte slabă”.
Oficialii Maersk, compania daneză de transport maritim de containere, au declarat că se poate „aștepta ca cererea să fie volatilă, combinată atât cu situația Covid din China, cât și cu corecția actuală a stocurilor din SUA și Europa”.
Hopaaaa… le iese pe nas richipeilor politica lor tîmpită cu zero lucovid? SĂ LE IASĂ!!!
Decat sa cumperi chinezarii care ”tin” 2 zile mai bine arunci banii pe geam.
ESTI MAI PROST CA MOS CRACIUN….
gheo si tu vinzi chinezisme?
Pe geam nu pe fereastra…
Exista chinezarii de toate felurile si tot ce vedem in supermarketuri este marfa 80%chinezeasca
Dar datorita crizei marfurile stau degeaba nu se vand
Pai nu asta a urmarit china si virusul lor?
Sa o iau pe ma ta in pu la jakota si sa iti trag la mu ie cu ștergerea comentariilor
Limbajul tar denota doar proasta creștere. Dacă credeai ca arata inteligenta atunci îmi pare rău pt tine..
Vrei sa te f ut in c ur Stefan cel mare?
Alifie sa-ti sparg rozeta.
Sunt gata!
Dar când luați telefoane americane făcute în China e bine?
Nu va mai luati „in gura”, ca va iau pe toti in „p… a”.