AcasăEconomieMiza mineralelor esențiale. Cine ar salva producătorii europeni de autoturisme

Miza mineralelor esențiale. Cine ar salva producătorii europeni de autoturisme

Australia și Canada vor să atragă investițiile Uniunii Europene

Constructorii europeni de automobile trebuie „să se pună în mișcare”, pentru a investi în materiile prime esențiale ale Australiei, a declarat ministrul resurselor din această țară, în timp ce Canberra încearcă să valorifice rezervele sale minerale vaste.

Australia furnizează aproximativ jumătate din litiul din lume, utilizat în baterii, și este al patrulea cel mai mare exportator de oxizi de pământuri rare, necesari pentru mașinile electrice și turbinele eoliene.

Madeleine King a declarat pentru Financial Times că producătorii europeni de automobile și alte întreprinderi care depind de minerale esențiale riscă să rămână în urma concurenților dacă nu se pregătesc să investească pentru a-și asigura aprovizionarea.

Uniunea Europeană nu dispune de suficiente resurse interne, iar aprobarea autorizațiilor de deschidere a unor facilități precum minele și uzinele de prelucrare durează prea mult timp pentru ca regiunea să fie autosuficientă în ceea ce privește materiile prime de care are nevoie pentru a trece rapid la mașini electrice.

În timp ce Bruxelles intenționează să sporească activitățile de minerit și de prelucrare în cadrul unei viitoare legi privind materiile prime critice, parteneriatele sunt vitale pentru viitoarea economie a blocului.

King s-a întâlnit miercuri cu comisarul pentru piața internă, Thierry Breton, la Paris, la o reuniune privind mineralele critice, în încercarea de a atrage investiții europene.

Oficialii guvernamentali din Europa au fost „conectați” la necesitatea ca industria să asigure accesul la minerale, dar „unele întreprinderi foarte bine stabilite” au acționat mai lent, a spus ea.

UE, minerale, automobile, producători, Australia, CanadaConstructorii de automobile, inclusiv General Motors din SUA și Stellantis, proprietarul mărcii Peugeot și Jeep, au început să investească direct în companiile miniere din Australia, cu „acorduri de preluare” pentru aprovizionare – promisiuni de a cumpăra producția viitoare – incluse în tranzacții. Astfel de angajamente ajută companiile miniere aflate la început de drum să obțină finanțare.

Grupul german Volkswagen s-a angajat la începutul acestui an să investească în mine pentru a asigura aprovizionarea și a reduce costurile, dar încă nu a făcut mișcări semnificative.

Interesele companiilor miniere și ale producătorilor de automobile nu sunt întotdeauna aliniate, minerii căutând prețuri ridicate pentru producția lor, iar companiile auto încercând să mențină costurile la un nivel scăzut.

King s-a abținut de la a critica dominația Chinei în ceea ce privește materiile prime esențiale, țara rămânând cel mai mare partener comercial al Australiei.

Canada, de asemenea bogată în resurse naturale, a adus o delegație în Europa în această săptămână pentru a promova investițiile în mineralele sale esențiale. Ottawa intenționează să adopte o linie mai dură decât Australia, menținând o abordare „prudentă” față de investițiile chinezești în mineralele critice ale Canadei.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
623 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger