Cauta

Mirajul dominației vehiculelor electrice. Benzina, încă regină

Mașinile cu motor cu combustie internă rămân forța dominantă pe autostrăzile din întreaga lume

În ciuda credinței larg răspândite că cererea de benzină a atins apogeul, mașinile cu motor cu combustie internă rămân forța dominantă pe autostrăzile din întreaga lume.

Cultura automobilului din secolul XX și călătoriile moderne au fost modelate în mod semnificativ de benzină; s-a anticipat un declin al utilizării acesteia ca răspuns la creșterea bruscă a vânzărilor de vehicule electrice (EV) și la angajamentele internaționale de a renunța la combustibilii fosili, așa cum s-a văzut la recentele discuții COP28 privind clima. Previziunile se dovedesc greșite.

Deși vânzările EV sunt în creștere, această tendință nu este atât de cuprinzătoare pe cât pare. Și creează iluzia unei treceri substanțiale de la combustibilii fosili, o perspectivă care neglijează contextul global mai larg.

Motoarele pe benzină continuă să fie preferatele șoferilor din întreaga lume. Prin urmare, percepția că cererea globală de benzină a atins punctul culminant apare ca un miraj, o reprezentare eronată care trece cu vederea realitatea. Tranziția către sursele alternative de energie nu este atât de avansată pe cât ar putea sugera observațiile localizate.

Vehiculele electrice  au adesea un cost mult mai ridicat decât mașinile tradiționale pe benzină. Accesibilitatea rămâne un factor important care influențează alegerile consumatorilor.

Teama de a rămâne fără baterie (anxietatea legată de autonomie) rămâne o preocupare, în special pentru șoferii care efectuează adesea călătorii pe distanțe lungi –  și sunt siguri de disponibilitatea punctelor de încărcare.

Timpul necesar pentru a încărca un vehicul electric, chiar și în cazul opțiunilor de încărcare rapidă, este perceput ca o limitare în comparație cu realimentarea rapidă a mașinilor pe benzină.

Producătorii își reduc oferta de modele cu motoare diesel, iar preferințele cumpărătorilor se îndreaptă inevitabil către mașini pe benzină.

În plus, piața second-hand a mașinilor cu combustibili fosili este dinamică și oferă mai multe opțiuni decât EV.

În ciuda hype-ului din jurul vehiculelor electrice, mulți consumatori sunt mai degrabă sceptici în a-și schimba obiceiurile.

De fapt, mașinile electrice nu reprezintă o tehnologie revoluționară.  Iar modul în care sunt impuse agresiv pe piețe ca modele ecologice ascunde o păcăleală:  producția, bateriile și alimentarea cu curent înseamnă un lanț de poluare.

Ultimele stiri

  • Panică totală în sistemul energetic. Burduja o dă înainte cu regenerabilele
  • Farmaciile, scăpate de sub control. Numărul uriaș al acestora face imposibilă supravegherea
  • „Mogadiscio pe Mediterana”. Nimeni nu conduce Gaza
  • Garanții de împrumut pentru Ucraina. Occidentalii visează „profituri excepționale” din activele înghețate ale Rusiei
  • Consecințele isteriei climatice: protecționismul va bântui industria energiei regenerabile
  • Mai tare ca Oțelul!
  • Prietenia fără limite: Xi-Putin!
  • De ce China câștigă cursa armelor. Povestea unui “geniu incontestabil”
  • Sustenabilitatea, tema dezbătută de Ziua Mondială a Metrologiei
  • Cea mai mare economie din lume nu se descurcă fără migranți
  • Exit mobile version