Cauta

Mirajul dominației vehiculelor electrice. Benzina, încă regină

Mirajul dominației vehiculelor electrice. Benzina, încă regină - Ziarul National

Mașinile cu motor cu combustie internă rămân forța dominantă pe autostrăzile din întreaga lume

În ciuda credinței larg răspândite că cererea de benzină a atins apogeul, mașinile cu motor cu combustie internă rămân forța dominantă pe autostrăzile din întreaga lume.

Mirajul dominației vehiculelor electrice. Benzina, încă regină - Ziarul National Mirajul dominației vehiculelor electrice. Benzina, încă regină - Ziarul NationalCultura automobilului din secolul XX și călătoriile moderne au fost modelate în mod semnificativ de benzină; s-a anticipat un declin al utilizării acesteia ca răspuns la creșterea bruscă a vânzărilor de vehicule electrice (EV) și la angajamentele internaționale de a renunța la combustibilii fosili, așa cum s-a văzut la recentele discuții COP28 privind clima. Previziunile se dovedesc greșite.

Deși vânzările EV sunt în creștere, această tendință nu este atât de cuprinzătoare pe cât pare. Și creează iluzia unei treceri substanțiale de la combustibilii fosili, o perspectivă care neglijează contextul global mai larg.

Motoarele pe benzină continuă să fie preferatele șoferilor din întreaga lume. Prin urmare, percepția că cererea globală de benzină a atins punctul culminant apare ca un miraj, o reprezentare eronată care trece cu vederea realitatea. Tranziția către sursele alternative de energie nu este atât de avansată pe cât ar putea sugera observațiile localizate.

Vehiculele electrice  au adesea un cost mult mai ridicat decât mașinile tradiționale pe benzină. Accesibilitatea rămâne un factor important care influențează alegerile consumatorilor.

Teama de a rămâne fără baterie (anxietatea legată de autonomie) rămâne o preocupare, în special pentru șoferii care efectuează adesea călătorii pe distanțe lungi –  și sunt siguri de disponibilitatea punctelor de încărcare.

Timpul necesar pentru a încărca un vehicul electric, chiar și în cazul opțiunilor de încărcare rapidă, este perceput ca o limitare în comparație cu realimentarea rapidă a mașinilor pe benzină.

Producătorii își reduc oferta de modele cu motoare diesel, iar preferințele cumpărătorilor se îndreaptă inevitabil către mașini pe benzină.

În plus, piața second-hand a mașinilor cu combustibili fosili este dinamică și oferă mai multe opțiuni decât EV.

În ciuda hype-ului din jurul vehiculelor electrice, mulți consumatori sunt mai degrabă sceptici în a-și schimba obiceiurile.

De fapt, mașinile electrice nu reprezintă o tehnologie revoluționară.  Iar modul în care sunt impuse agresiv pe piețe ca modele ecologice ascunde o păcăleală:  producția, bateriile și alimentarea cu curent înseamnă un lanț de poluare.

Ultimele stiri

  • Nicușor Dan, declarație halucinantă despre minciunile lui Ionuț Moșteanu. Ce crede președintele, cu adevărat – VIDEO
  • Politica de „mântuială”
  • Absurditățile pieței unice europene. Eticheta, mai lungă decât jucăria
  • Un dușman onest îți e mai folositor decât un țuțăr
  • Criza apei. Nicușor Dan, despre situația de la barajul Paltinu: „În opinia mea vinovăţia este la Apele Române” – VIDEO
  • Opoziţia depune o MOȚIUNE DE CENZURĂ împotriva Executivului Bolojan: „România Nu Este de Vânzare – Un Guvern fără USR”/Câte semnături au  
  • Indignare la Târgul de Crăciun din Constanța: Mascote surprinse făcând gesturi obscene. „Un spectacol grotesc. E rușinos” – VIDEO
  • Statele Unite suspendă toate cererile de imigrare din 19 ţări non-europene. Care sunt ţările vizate
  • Furtună puternică de zăpadă în nord-estul SUA: școli închise, trafic rutier perturbat – VIDEO
  • Eugen Teodorovici s-a retras din cursa pentru Primăria Capitalei. Pe cine va susține duminică
  • Exit mobile version