AcasăEconomieMirajul dominației vehiculelor electrice. Benzina, încă regină

Mirajul dominației vehiculelor electrice. Benzina, încă regină

Mașinile cu motor cu combustie internă rămân forța dominantă pe autostrăzile din întreaga lume

În ciuda credinței larg răspândite că cererea de benzină a atins apogeul, mașinile cu motor cu combustie internă rămân forța dominantă pe autostrăzile din întreaga lume.

Cultura automobilului din secolul XX și călătoriile moderne au fost modelate în mod semnificativ de benzină; s-a anticipat un declin al utilizării acesteia ca răspuns la creșterea bruscă a vânzărilor de vehicule electrice (EV) și la angajamentele internaționale de a renunța la combustibilii fosili, așa cum s-a văzut la recentele discuții COP28 privind clima. Previziunile se dovedesc greșite.

Deși vânzările EV sunt în creștere, această tendință nu este atât de cuprinzătoare pe cât pare. Și creează iluzia unei treceri substanțiale de la combustibilii fosili, o perspectivă care neglijează contextul global mai larg.

Motoarele pe benzină continuă să fie preferatele șoferilor din întreaga lume. Prin urmare, percepția că cererea globală de benzină a atins punctul culminant apare ca un miraj, o reprezentare eronată care trece cu vederea realitatea. Tranziția către sursele alternative de energie nu este atât de avansată pe cât ar putea sugera observațiile localizate.

Vehiculele electrice  au adesea un cost mult mai ridicat decât mașinile tradiționale pe benzină. Accesibilitatea rămâne un factor important care influențează alegerile consumatorilor.

Teama de a rămâne fără baterie (anxietatea legată de autonomie) rămâne o preocupare, în special pentru șoferii care efectuează adesea călătorii pe distanțe lungi –  și sunt siguri de disponibilitatea punctelor de încărcare.

Timpul necesar pentru a încărca un vehicul electric, chiar și în cazul opțiunilor de încărcare rapidă, este perceput ca o limitare în comparație cu realimentarea rapidă a mașinilor pe benzină.

Producătorii își reduc oferta de modele cu motoare diesel, iar preferințele cumpărătorilor se îndreaptă inevitabil către mașini pe benzină.

În plus, piața second-hand a mașinilor cu combustibili fosili este dinamică și oferă mai multe opțiuni decât EV.

În ciuda hype-ului din jurul vehiculelor electrice, mulți consumatori sunt mai degrabă sceptici în a-și schimba obiceiurile.

De fapt, mașinile electrice nu reprezintă o tehnologie revoluționară.  Iar modul în care sunt impuse agresiv pe piețe ca modele ecologice ascunde o păcăleală:  producția, bateriile și alimentarea cu curent înseamnă un lanț de poluare.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
1.147 afisari

1 COMENTARIU

  1. AŞA ESTE, CINE POATE SA EXPLICE ȘTIINTIFIC, NU AR FI RĂU, CĂ BATERIILE PE CURENT, PE LÂNGĂ CĂ SUNT TOXICE, UNDE LE DEPOZITEZI CÂND VOR FI CAND MILIARDE ŞI VOR FI UZATE, PLUS LA O TEMPERATURA, AFARA DE 40 GRADE ȘI AI MAŞINA INCARCATA, URCI LA DEAL SE ÎNCĂLZEŞTE ATAT DE TARE SI CABLAJUL, APROAPE CA IAU FOC, A PATIT O ANUL ASTA UN PRIETEN CU MASINA LUI ELECTRICA, DE LA AUDI…. AŞA CĂ NU TREBUIE PRESAT OMUL SA ISI CUMPERE MASINI ELECTRICE, PÂNĂ ELE NU VOR FI MULT MAI FIABILE ŞI MAI PUŢIN TOXICE!!! SCHIMBAREA VA VENII DE LA SINE, DAR IN… ZECI DE ANI!!!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger