Parlamentul European tocmai a aprobat un proiect de extindere a stațiilor de încărcare pentru vehiculele electrice – câte una la fiecare 60 de kilometri!
Legea prevede, de asemenea, să existe stații de hidrogen la fiecare 200 km.Toate bune și frumoase, dar Bruxelles-ul nu spune cum va fi finanțat proiectul. De unde vor veni banii? De la companii private? Ajutor public european – sau national?
Statele membre ale UE vor avea la dispoziție până în 2030 pentru a instala echivalentul a 3 600 kW de putere de încărcare la fiecare 60 km pe autostrăzile principale și 1 500 kW la fiecare 100 km pe drumurile secundare.
O altă întrebare: care dintre aceste state membre vor respecta calendarul și recomandările? În niciun caz cele din Europa de Est – nu au și nu vor avea infrastructura, mijloacele financiare și tehnice pentru aceste instalații costisitoare.În prezent, majoritatea terminalelor din Europa sunt concentrate în trei țări bogate: Olanda, Germania și Franța.
3,6 MW reprezintă aproximativ 10-12 stații de încărcare ultra-rapidă de tip Ionity, iar aceste stații necesită cabluri de tensiune de secțiune foarte mare, care sunt deosebit de scumpe.Potrivit estimărilor Automobile Magazine, costul fiecărui terminal era de 100 000 de euro, ceea ce înseamnă un milion de euro pentru o zonă de încărcare de 3600 kW.
În plus, autostrăzile sunt departe de transformatoarele de înaltă tensiune – prin urmare, companiile din sector vor cheltui sume importante pentru conectarea la rețea și a atrage suficientă energie.
În privința stațiilor alimentate cu hidrogen, planul pare un eșec. Costul de instalare rămâne foarte ridicat: aproape un milion de euro! Astfel de stații ar viza mai mult camioanele(o nișă foarte scăzută pentru acest combustibil) și ar discredita strategia celor câtorva producători (Toyota, BMW, în special) care au optat pentru hidrogen folosit de vehiculele private.
O analiză a consultanței McKinsey arată că UE va avea nevoie de cel puțin 3,4 milioane de puncte de încărcare publice operaționale până în 2030. Proiectul ar putea costa peste 240 de miliarde de euro.
cu ce se produce curentul necesar pentru încarcarea a sute de milioane de masini electrice si la ce costuri ?
In Romania producem 80% din necesar fara emisii co². In Austria 95% din productie este fara emisii. La nivel UE aprox 60% fara emisii. Procentul este in crestere accelerata, 2022 fiind primul an in care la nivel UE priductia din fitovoltaice a depasit 13%. Costurile sunt sustenabile pt ca se compenseaza pe deplin din scaderea importurilor de hidrocarburi. Odata cu aceasta, vulnerabilitatile externe se reduc pentru ca scade dependenta de tari instabile.
Băăăă… tu ești de-un waxerism fenomenal. SPERĂM CĂ NU AI APUCAT SĂ TE PUIEȘTI.
Barbu Gh De vede că ești un bou care nu ar trebui sa ai dreptul sa te reproduci.
Noi aici, în peninsula Balcanică, suntem niște amărâți, vai de noi și ei, țările bogate, vor ca noi să ne scobim de multe miliarde pentru stații de încărcare? Și asta repede, că vine electrificarea și dacă n-o să fim gata la timp, o să fim penalizați! Dar în paralel cu asta, ne mai trebuie și foarte mult curent, pe care nu-l avem și nu se știe dacă îl vom avea! Și asta în timp ce cheltuielile militare vor crește exponențial pentru că rușii s-au țăcănit! Și ne mai trebuie și spitale și școli și autostrăzi și infrastructură și….
Visul electrificării este pentru occidentul bogat și nu pentru Românica noastră saracă și deosebit de coruptă. Mâine! poimâine se va imprumuta la 10% să plătească cohortele de puturoși de la stat și îmbuibați cu pensii speciale, așa că troacele EV sunt pentru cei bogați care vor avea și bani să plătească curentul cu 3 lei kw., că la cât se ridică investiția în stații de încărcare sigur pretul la kw va fi pe măsură.