Cauta

Mercedes recunoaște: mașinile electrice nu-i măresc profitul

Mercedes recunoaște: mașinile electrice nu-i măresc profitul - Ziarul National

Mercedes renunță la obiectivele ambițioase privind vehiculele electrice, în condițiile în care vânzările în scădere împing gigantul german să se orienteze spre motoarele cu combustie, mult mai eficiente

Mercedes-Benz Group renunță la obiectivele ambițioase privind vehiculele electrice, în condițiile în care vânzările în scădere împing gigantul german  să se orienteze spre motoarele cu combustie, mult mai eficiente.

Mercedes recunoaște: mașinile electrice nu-i măresc profitul - Ziarul National Directorul general Ola Källenius a precizat că Mercedes va continua să producă aceste motoare „până în anii 2030”.

Schimbarea  vine în urma comenzilor dezamăgitoare pentru modelele  electrice scumpe, cum ar fi sedanurile EQS și EQE, o parte esențială a strategiei de a crește profiturile prin vânzări premium.  Marja companiei s-a scufundat la 9% în primul trimestru, cea mai mică din ultimii peste doi ani și sub intervalul său pe termen lung. Livrările de vehicule electrice au scăzut cu 8%.

Electrificarea descurajează cumpărătorii

Mercedes nu este singurul producător auto care resimte durerea provocată de cererea mai slabă pentru vehiculele electrice, deoarece guvernele au pus capăt subvențiilor profitabile, iar lacunele din infrastructura de încărcare au continuat să descurajeze mulți cumpărători.

În prezent, obiectivul companiei din Stutgart este de a crește vânzările modelelor de performanță AMG, linia de lux Maybach și SUV-ul G-Wagon cu până la 60% până în 2026 și de a ridica marja operațională la aproximativ 14%.

Mercedes recunoaște: mașinile electrice nu-i măresc profitul - Ziarul NationalMotoarele cu combustie aduc profituri mari, în special pentru modele sportive Ferrari, Porsche sau BMW. În cazul Mercedes, peste 90% din modelele Clasei S  au sub capotă propulsoare pe benzină. Între timp, nici măcar reducerile puternice de prețuri în China nu au reușit să alimenteze cererea pentru „fratele electric”  EQS.

În cei doi ani de când Källenius a anunțat planul de a se concentra pe EV-uri de lux, cu speranța de a vedea creșterea evaluării Mercedes, capitalizarea abia dacă s-a mișcat și se situează acum la 76,3 miliarde de euro, de la 67,7 miliarde de euro.

Clienții Mercedes au posibilități financiare, dar caută dinamica mașinilor. Prin urmare, nu  sunt dispuși să cumpere modele electrice care nu le satisfac pretențiile de performanță, siguranță și autonomie.

Analiștii din industrie spun că vânzările de mașini electrice vot continua să încetinească în acest an. Piața acestor vehicule se luptă cu un deficit de componente și cu creșterea prețurilor de producție. Producătorii au supraestimat nivelurile cererii,  au rămas cu modele nevândute, mai ales în segmentul de lux, și pierd bani din investițiile lor.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Birocrații de la Bruxelles ar trebui să-și ia gândul de la activele rusești
  • Frenezia inteligenței artificiale provoacă noua criză globală a lanțului de aprovizionare
  • Studiourile de film Cotroceni: figurantul Nicușor și vedeta Drulă
  • Descoperiri care schimbă medicina viitorului, prezentate la București. Senatul Științific al Fundației Dan Voiculescu, partener științific al celui mai important congres medical studențesc din regiune
  • Ministrul USR al Mediului, direct responsabil. România riscă SĂ PLĂTEASCĂ DESPĂGUBIRI austriecilor de la OMV
  • Recesiunea Bitcoin
  • Primul pas pentru raționalizarea consumului de energie. Se pregătesc prețurile fluctuante
  • UE are nevoie de energie sigură, fiabilă și la prețuri accesibile
  • Prosumatorii acuză: Guvernul favorizează marile companii de regenerabile
  • Exit mobile version