Cauta

Mașinile noi sunt doar pentru bogați

Conducerea unui Mercedes-Benz nou și strălucitor ar putea deveni în curând un vis îndepărtat pentru mulți, cu excepția celor cu buzunare adânci.

Prețul mediu al unui Mercedes a ajuns anul trecut la aproximativ 72.900 de euro (76.590 de dolari) – o creștere de 43% față de nivelul din 2019. Acest lucru se potrivește cu împingerea constructorului din Stuttgart  și mai sus pe piață, concentrându-se pe modelele de top, cum ar fi limuzina S-Class, pentru a susține profiturile.

Mercedes majorează prețurile chiar și pentru modelele entry-level, cum ar fi hatchback-ul Clasa A. Șoferii vor putea cumpăra doar versiuni dotate cu o mulțime de opțiuni incluse, întâlnite mai mult în gama superioară.

Criza de accesibilitate

Producătorul german nu este singurul care ridică ștacheta prețurilor. În întreaga lume, marile companii auto culeg beneficiile vânzării unui număr mai redus de mașini, dar mai scumpe.

În SUA, plățile lunare medii pentru un automobil nou au crescut la 777 de dolari, aproape dublându-se de la sfârșitul anului 2019, potrivit Cox Automobile. Chiar și modelele second-hand au urcat la 544 USD.

Lipsa de modele mai ieftine înseamnă că mai multe mașini noi sunt luate de consumatorii înstăriți. Aproape 30% din piață provine din gospodăriile cu venituri anuale de peste 150.000 de dolari, în creștere față de 22% în 2016.

În Europa, prețurile mașinilor noi sunt la maxime istorice și continuă să urce. Deja au  crescut cu 16% în segmentul cumpărătorilor din clasa de mijloc. Iar pentru cei care caută un model nou la un preț de buget, opțiunile sunt limitate.

Facturiile la materiile prime, energie, producție și logistică au crescut substantial. Lanțurile de aprovizionare continuă să fie fragile, presiunile recesiunii n-au dispărut, iar cererea de mașini va depăși oferta în următorii ani.

Războiul din Ucraina a dus la sancțiuni împotriva Rusiei, iar prețurile la combustibil și gaze au crescut imediat: deținerea unei mașini, nouă sau folosită, tocmai devenise mult mai scumpă.

La baza problemei se află noua mantra a producătorilor de automobile: păstrați un stoc redus și etichete de preț mari. La trei ani după ce pandemia a declanșat o penurie globală de cipuri semiconductoare și a paralizat producția,  giganții americani și rivalii lor de peste ocean înregistrează profituri mari.

Și cum vehiculele alimentate cu baterii costă cu 25% mai mult decât o mașină medie cu motor cu combustie, trecerea la electrificare ar putea agrava și mai mult criza de accesibilitate. Mașinile noi devin rapid domeniul celor bogați.

 

 

 

Ultimele stiri

  • Alege ce citești!
  • De ce nu prinde moda durabilă
  • Lumea pe marginea prăpastiei: SUA atacă Iranul și deschide poarta infernului!
  • Programul nuclear al Iranului, de la origini până la conflictul actual
  • Investitorii se pregătesc pentru scumpirea petrolului
  • Ultimele zile ale puterii americane?
  • Trump nu mai este un „pacificator” în Orientul Mijlociu
  • Cartel Alfa, mesaj dur pentru Nicușor Dan: ”Consilierii prezidențiali apără interesele companiilor străine”
  • A început bătălia pentru apă. Se cere partajarea resurselor între statele UE
  • Alexis „Bad Boy” Mac Allister a comis-o!
  • Exit mobile version