Producători chinezi – unii listați pe bursa din SUA – cheltuiesc deja mai mult decât compania lui Elon Musk pentru cercetare și dezvoltare.
Este o strategie de supraviețuire pe piața auto din China, cea mai mare din lume. Mașinile full electrice și cele cu propulsie hibridă au crescut rapid, depășind 40% din vânzări, potrivit CNBC.
De la Nio la BYD
Dintre cele patru companii chineze de automobile electrice cotate la bursa americană, Nio s-a clasat pe primul loc, cheltuind aproape 29% din venituri în primele trei luni ale anului pe cercetare și dezvoltare. Acest procent este mult mai mare decât cel al Tesla, de 5,4% în primul trimestru și de 4,2% în al doilea.
Feng Shen, președintele comitetului de gestionare a calității Nio, susține “noile tehnologii și inovarea lanțului de aprovizionare”. Shen, care este și vicepreședinte executiv al Nio, a fost anterior președinte al mărcii de vehicule electrice de lux Polestar în China și a lucrat în managementul calității la Ford Motor în S.U.A. și China.
În septembrie 2022, Nio și-a deschis a doua fabrică în orașul Hefei, un hub pentru multe companii auto. Fabrica are aproximativ 2.000 de angajați și 756 de roboți, care automatizează o mare parte din producție.
Zeekr, filială a Gelly, a cheltuit 13% din vânzări pentru cercetare și dezvoltare. Geely s-a clasat pe locul al doilea în ceea ce privește vânzările de vehicule cu noua generație de baterii în prima jumătate a anului, plasând Tesla pe poziția a treia, conform China Passenger Car Association. De asemenea, a lansat „Aegis Short Blade Battery” și o arhitectură pentru mașini electrice numită SEA, despre care spune că permite o producție mai rapidă.
Xpeng a avut o intensitate a cercetării și dezvoltării de 20% în primul trimestru, iar Li Auto a înregistrat 11%.
Dar când vine vorba de dolari americani absoluți, BYD, cotată la Hong Kong, a cheltuit echivalentul a 1,47 miliarde de dolari pe cercetare în primul trimestru – sau 8,5% din veniturile sale – față de 1,15 miliarde de dolari cheltuiți de Tesla în aceeași perioadă.
Pentru viitor, companiile de automobile electrice încearcă să se diferențieze în ceea ce privește bateria și software-ul – două categorii dominate de CATL și, respectiv, Huawei, a declarat Jing Liu, profesor de contabilitate și finanțe și director al centrului de cercetare a investițiilor la Cheung Kong Graduate School of Business.
Am vazut cateva parcate la Kia la reprezentanta. Lastunul Lui Ceausescu arata mai bine. Spui ca-s masinile Lui Fred Flinston.