Cauta

Mâncarea se ieftinește, dar nu toată lumea este fericită

Creșterile uriașe ale prețurilor la alimente și la alte produse de bază se apropie de sfârșit. Acesta este mesajul clar și răspicat din partea marilor comercianți cu amănuntul și a companiilor europene de bunuri de consum.

Ar trebui să aducă ușurare pentru consumatorii care suferă de mult timp. Cu toate acestea, mâncarea ieftinită  înseamnă un set complet diferit de provocări pentru supermarketuri și producători.

După ce au crescut brusc în ultimii doi ani, prețurile la multe bunuri se vor stabiliza – deși nu vor scădea încă – în lunile următoare. Acest lucru se datorează faptului că producătorii văd cum costurile în creștere ale materiilor prime, care le-au luat o bucată din marje, încep să se reducă.

Dar există încă puncte nevralgice, notează Bloomberg. De exemplu, cacao, zahăr și cafea robusta. Dacă vă uitați la coșul de produse agricole de bază al Nestle, veți vedea că prețurile sunt încă în medie cu 29% mai mari acum decât între 2015 și 2019.

Există, de asemenea, semne de întrebare cu privire la evoluția prețurilor la produsele lactate și la grâu, acesta din urmă scăzând brusc înainte ca Rusia să se retragă recent din acordul care permite Ucrainei să transporte cereale prin Marea Neagră.

În ciuda acestor presiuni, se pare că majorările puternice pe care consumatorii le-au suportat de la sfârșitul anului 2021 au luat sfârșit în mare parte. Impactul asupra câștigurilor recente din cauza prețurilor mai mari a fost în mare parte datorat acțiunilor deja întreprinse.

Vor exista mult mai puține revizuiri în creștere în lunile următoare. Acolo unde vor avea loc, acestea vor fi selective și mai modeste.Pe măsură ce prețurile au crescut, cantitatea de bunuri vândute a scăzut, deoarece consumatorii au trecut la produse mai ieftine de marcă proprie sau s-au orientat către magazinele germane de tip discounter, Aldi și Lidl. Această situație ar trebui să se inverseze acum.

Așadar, grupurile de bunuri de larg consum ar trebui să poată acum să se bucure de un val de creștere a vânzărilor determinată de volum, nu-i așa? Ei bine, nu este atât de simplu.Nu toți cumpărătorii au revenit la achiziția de produse de marcă – mulți au rămas la mărcile din supermarketuri și la magazinele de tip hard discounter.

Companii precum Danone  și Nestle măresc sumele de bani pe care le alocă pentru oferte speciale pentru a-și face produsele mai accesibile în contextul inflației și pentru a atrage cumpărătorii către mărcile lor.Pe fondul inflației, magazinele pot extinde vânzările în același timp. Dar, pe fondul dezinflației sau chiar al deflației, trebuie să concureze mai agresiv pentru a-și menține linia de top și pentru a-și proteja profiturile.Supermarketurile și mai ales producătorii au acumulat datorii uriașe pe fondul creșterii ratelor dobânzilor.

În timp ce consumatorii pot vedea lumina la capătul tunelului în ceea ce privește inflația, pentru companiile care le oferă aprovizionare, provocările sunt abia la început.

Ultimele stiri

  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Alege ce citești
  • PSD, campion la mersul pe loc
  • Noua consolidare fiscală, biruri puse doar pe populație
  • Va supraviețui ayatollahul Khamenei?
  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Pericolele triumfalismului în Orientul Mijlociu
  • Poza care i-ar putea grăbi plecarea lui Garnacho!
  • Republica Islamică nu va da înapoi
  • Exit mobile version