AcasăEconomieMAGA fără mașini americane? Giganții din Detroit, spulberați de producătorii străini

MAGA fără mașini americane? Giganții din Detroit, spulberați de producătorii străini

Donald Trump dorește o mare revenire americană, dar a uitat că, atunci când vine vorba de mașini, cei trei producători istorici au fost zdrobiți de japonezi și de unii europeni pe propriul său teritoriu

Donald Trump dorește o mare revenire americană, dar a uitat că, atunci când vine vorba de mașini, cei trei producători istorici au fost zdrobiți de japonezi și de unii europeni pe propriul său teritoriu.

Privind la starea giganților din Detroit, General Motors, Chrysler și Ford, sloganul „Make America Great Again” nu pare să stimuleze mărcile americane.

Trump și-a început al doilea mandat semnând o serie de ordine executive. Printre acestea, unele menite să protejeze SUA de comerțul exterior considerat neloial. De acum înainte, Europa și Asia vor fi supuse unor taxe vamale mult mai mari atunci când vor exporta către Unchiul Sam. Scopul este de a forța toți acești producători să se instaleze local și să angajeze americani, relatează Automobile Magazine.  Problema este că mărcile americane au fost treptat devorate de producătorii străini.

Pentru GM, Ford și Chrysler, care reprezentau încă majoritatea covârșitoare a vânzărilor de mașini noi în Statele Unite, declinul a început în monentul în care cota lor de piață a scăzut de la 83% în 1970 la 74% în 1980, apoi la 72% în 1990 și la 70% în 2000.

În următorii zece ani, cota de piață a „celor trei mari”  s-a prăbușit de la 70% la 45%! Până în 2024, nu mai reprezenta decăt 38%.

Unde s-au dus clienții americani care cumpărau Ford, Chevrolet, GMC, Chrysler, Dodge și alte mărci dispărute? La producătorii asiatici. Modelele japoneze câștigau putere, laolaltă cu cele sud-coreene și europene.

Toyota, de exemplu, a înțeles rapid beneficiile dezvoltării unor berline și SUV-uri premium. Segmente pe care americanii le-au abandonat pentru a se concentra pe pick-up-uri. Dar nu toți șoferii sunt amatori de vehicule utilitare.

Prin urmare, Donald Trump va trebui să fie și mai inventiv pentru a-i convinge pe americani să cumpere mașini americane, mai degrabă decât japoneze, coreene sau europene.

Cu toate acestea, îndemnul Buy American sună a gol. Automobilele americane au fost renumite pentru motoare puternice, design spectaculos și preț rezonabil. Toate modelele produse până în anii ‘80 aveau o personalitate aparte. A urmat o perioadă nefastă, dominată de gust îndoielnic, mult plastic și îndepărarea de stilul american, chiar în momentul în care japonezii acaparau piața.

A fost o greșeală majoră, iar urmările se simt și astăzi. În cele din urmă, General Motors, Chrysler și Ford trag ponoasele unei politici industriale care nu se potrivește cu MAGA.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
452 afisari

1 COMENTARIU

  1. Dezindustrializarea Americii e mai veche și plănuită. Aeroportul cu cel mai mare trafic după al doilea război mondial și anii 1950 era Tokyo. Ni se zice că era pt susținerea războiului din Coreea ca să ascundă transferul masiv de tehnologie cu mașinării cu tot din Occident spre Japonia. Acesta a fost miracolul japonez, acesta este azi miracolul chinezesc.
    Toate companiile mari japoneze erau, mai sînt?, cu acționariat occidental precum azi cele chinezești. A se vedea și TSMC din Taiwan.
    SONY este acronimul de la Standard Oil of New York.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger