Acțiunile europene sunt din nou pe val. O cohortă de grupuri grupuri de lux, farmaceutice și de utilaje cu creștere rapidă, foarte profitabile și foarte valoroase oferă răspunsul Bătrânului Continent la giganții americani din domeniul tehnologiei.
Magnatul Bernard Arnault, al cărui control asupra LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton l-a transformat în cel mai bogat om din lume, și-a permis luna trecută o mică laudă.
După ce a obținut un profit operațional de 21 de miliarde de euro în 2022, capitalizarea bursieră a LVMH a depășit recent 400 de miliarde de euro, „un nivel pe care nicio altă companie europeană nu s-a mai apropiat de el până acum”, a scris patriarhul companiei către acționari.
Alții nu sunt chiar atât de departe: valoarea companiei daneze de medicamente Novo Nordisk a crescut la aproape 350 de miliarde de euro, în timp ce firma olandeză de echipamente pentru semiconductori ASML valorează 230 de miliarde de euro. Zece companii europene au acum o capitalizare de piață de peste 200 de miliarde de dolari, față de trei acum un deceniu.
Acțiunile europene au crescut în acest an după ce criza energetică de pe continent s-a dovedit mai puțin gravă decât se temeau guvernele, iar firmele din regiune au redus decalajul de profitabilitate față de SUA.
Cele mai valoroase companii europene domină și reprezintă acum mai mult de o cincime din indicele de referință Stoxx Europe 600 în funcție de valoare, potrivit Goldman Sachs Group.
Din fericire, aceste companii nu mai sunt doar extractoare de hidrocarburi, oligopoluri de telecomunicații și bănci, așa cum se întâmpla acum câteva decenii. În prezent, grupurile de lux, companiile din domeniul sănătății și grupurile de consumatori conduc detașat.
Cele mai valoroase companii din SUA împing limitele inteligenței artificiale, vor spune cinicii, în timp ce cele din Europa se adresează oamenilor care se răsfață cu genți Hermes International și se înfruptă din batoanele de ciocolată KitKat de la Nestle SA, pentru ca apoi să aibă nevoie de medicamentele Novo pentru diabet și obezitate.
Cu toate acestea, companiile europene producătoare de bunuri de lux abundă în talente creative, în timp ce companiile farmaceutice se află în avangarda științei și investesc masiv în cercetare. De asemenea, isprăvile inginerești ale ASML sunt la fel de impresionante ca un iPhone.
Vânzările LVMH au crescut cu 17% în primul trimestru datorită revenirii cererii din China, în timp ce producătorul de cosmetice L’Oréal a raportat săptămâna trecută o creștere de 13% a vânzărilor în primul trimestru, în termeni comparabili. Marjele de profit operațional la Hermes depășesc 40%. Așteptarea îndelungată pentru gențile Birkin și Kelly consolidează reputația brandului.
La începutul acestei luni, Novo a prezis că vânzările din 2023 vor crește cu aproximativ 27%, în timp ce ASML a reiterat o prognoză pentru o creștere a vânzărilor de peste 25% în acest an.
Majoritatea veniturilor sunt generate în afara Europei și multe dintre ele ocupă nișe valoroase: Novo controlează aproape o treime din piața globală a tratamentului diabetului după valoare, iar Wegovy este primul medicament nou pentru obezitate din ultimii ani. ASML este singura companie capabilă să producă mașini de litografie cu ultraviolete necesare pentru a înscrie caracteristicile semiconductorilor.
Grupurile de lux și farmaceutice ar trebui, de asemenea, să fie relativ rezistente la recesiune: inflația nu îi deranjează la fel de mult pe cei bogați, iar oamenii se îmbolnăvesc indiferent dacă economia se extinde sau se contractă. Arnault are dreptate să se bucure de succesul său.
Toti bogatii astia sunt o insulta la adresa miliardelor de oameni flamânzi, la milioanele care mor de foame si sete în fiecare an……spre bucuria sinagogii satanei!
ești spălat pe creierul ăla mic.
marș în piz da mă-tii !
Este o zicala mai veche ca și noi și zice cine ride la urmă ride mai bine