AcasăOldLovitură pentru Samsung! Ce a reușit rivalul Huawei, în ciuda interdicțiilor americane....

Lovitură pentru Samsung! Ce a reușit rivalul Huawei, în ciuda interdicțiilor americane. E pentru prima oară când se întâmplă asta

Samsung

Huawei a devenit cel mai important vânzător mondial de smartphone-uri în ultimul trimestru, depășind Samsung pentru prima dată, potrivit unui raport independent de cercetare, publicat joi și citează CNN.

Compania chineză de tehnologie a livrat 55,8 milioane de smartphone-uri în perioada aprilie – iunie 2020, depășind rivalul Samsung, care a livrat 53,7 milioane, potrivit raportului Canalys. „Ocuparea primului loc este foarte importantă pentru Huawei”, a spus analistul Canal J, Mo Jia. „Este disperat să-și prezinte puterea brandului către consumatorii casnici, furnizorii de componente și dezvoltatori.” Huawei a suferit o scădere anuală de 5% a livrărilor de smartphone-uri. Dar compania Samsung a înregistrat o scădere mult mai mare, de 30%, potrivit Canalys.

Firma de cercetare de piață a spus că victoria Huawei asupra Samsung nu s-ar fi întâmplat fără Covid-19. Compania a putut profita de recuperarea economică din China, unde Huawei vinde acum peste 70% din smartphone-urile sale, în timp ce Samsung are o prezență foarte mică în China. Producătorul coreean deține doar 1% din piața de smartphone-uri din China.

Huawei continuă să sufere enorm de pe urma unor sancțiuni din SUA, fără acces la Play Store si alte servicii Google, precum YouTube, hărți și Gmail, făcând cele mai noi smartphone-uri ale companie mult mai puțin atractive pentru cumpărătorii internaționali. Acest lucru va face foarte dificil pentru Huawei să-și mențină poziția de lider, potrivit Jia.

Cerere mare pentru cipurile Samsung

Victoria lui Huawei a venit în aceeași zi în care Samsung a înregistrat o cotă mare de profit pentru al doilea trimestru, cu o cerere puternică de cipuri care a ajutat compania să prevadă căderea din cauza pandemiei coronavirusului. Coreenii au raportat un profit operațional de 6,8 miliarde de dolari pentru perioada aprilie-iunie, în creștere cu peste 23% față de aceeași perioadă a anului trecut. Samsung a spus că vânzările au scăzut cu aproximativ 6%, până la 44,6 miliarde de dolari.

În ciuda scăderilor de două cifre ale livrărilor anuale de smartphone-uri pentru trimestrul notat de raportul Canalys, Samsung a raportat că unitatea a rămas profitabilă datorită economiilor costurilor de marketing. Totuși, pentru a doua jumătate a anului 2020, Samsung avertizează că „incertitudinile legate de Covid-19 persistă” pentru afacerile sale mobile. Acest lucru ar putea fi suficient pentru a trage compania la pierderi de venituri pentru anul, potrivit companiei de cercetare Crisp Idea.

Unitatea de electronice pentru consumatori, care include smartphone-uri și televizoare, este de așteptat să scadă semnificativ, deoarece Covid-19 afectează cererea și duce la închideri de magazine și uzine la nivel global ”, au scris analiștii Crisp Idea într-o notă la începutul acestei luni. Livrările de smartphone-uri din întreaga lume ar trebui să scadă cu aproximativ 18% în prima jumătate a anului, deoarece pandemia continuă să afecteze cheltuielile consumatorilor, sunt de părere analiștii citați de CNN.

author avatar
Andreea Vlad
256 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger