Cauta

Japonezii nu cumpără mașini americane. Trump o ține cu ”testul bilei de bowling”

Donald Trump critică din nou Japonia pentru că nu cumpără mașini americane, deși mașinile japoneze se vând foarte bine în Statele unite

Donald Trump critică  din nou Japonia pentru că nu cumpără mașini americane, deși mașinile japoneze se vând foarte bine în Statele unite.

În aprilie, Trump a afirmat că experții niponi  testează rezistența caroseriei vehiculelor străine folosind o bilă de bowling, lansată pe capotă de la 6 metri.

Un purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor din Japonia a declarat pentru AFP că Trump confundă probabil principiul unui test în care un dispozitiv în formă de sferă – care seamănă cu un cap uman –  lovește capota de la o înalțime de aproximativ 2 metri pentru a  verifica dacă mașina testată îndeplinește un standard conceput pentru siguranța pietonilor.

Subaru a introdus în acest an primul airbag destinat protecției pietonilor la modelele WRX, Legacy, Crosstrek și Levorg.

Încă din 2017, Trump a susținut că „testul” cu bila de bowling a fost creat în principal pentru a bloca accesul mașinilor străine în Japonia. Dar cele americane nu sunt atractive din motive mult mai pragmatice. Japonezii preferă automobile compacte și mici. Producătorii din SUA oferă modele de dimensiuni mari, nepotrivite pentru traficul metropolelor japoneze.

În schimb, segmentul premium japonez – Toyota(Lexus), Honda(Acura), Mazda, Nissan(Infiniti) – a cucerit de ani de zile piața americană.

Trump a recunoscut că ”Toyota vinde un milion de vehicule în Statele Unite, în timp ce General Motors nu vinde aproape niciunul în Japonia”. Președintele cu apucături de agent imobiliar a lansat un război comercial, dar se vede treaba că nu pricepe regulile comerțului. Mașinile japoneze se cumpără pentru că sunt mai bune decât mașinile americane. ”Testul” bilei de bowling e un pretext pentru completarea listei tarifelor.

Nu e vorba doar de Japonia. Chevrolet, Chrysler, Dodge… nicio marcă americană nu a reușit să stabilească o prezență durabilă în Europa, cu excepția Ford, subliniază Automobile Magazine. Pur și simplu, mulți producători din SUA nu se adaptează piețelor Bătrânului Continent și așteptărilor publicului.

Trump ar trebui să se gândească la consecințele tarifelor auto: prețurile vehiculelor noi și second-hand din Statele Unite vor crește semnificativ în 2025. Mai presus de toate, nimeni nu e obligat să cumpere mașini americane. Cu atât mai puțin japonezii.

Ultimele stiri

  • Depresia la Adolescenți în România: O Criză Nevăzută care Nu Trebuie Ignorată
  • Breaking News… în jurul lumii: Trump tensionează scena globală: dublează tarifele la oțel, în timp ce Ucraina ezită la negocierile de pace
  • Vremuri grele? Camera Deputaților cumpără hârtie igienică și prosoape de hârtie de peste 70.000 de euro
  • Ceaiul de Seară: Ritualul Uitat Care Calmează Mintea și Pregătește Corpul Pentru Somn
  • Elevii de la „Sfântul Sava” obțin Marele Premiu la competiția internațională de inginerie spațială și se înscriu în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Primul „1 Iunie” la Berceni Arena. Un weekend de poveste, în care vedete vor fi copiii
  • „România nu se construiește doar cu partide și mediul de afaceri”. Sindicaliștii, scrisoare deschisă către Nicușor Dan
  • Anunț de ultimă oră. Boloș: Trei jaloane din PNRR sunt suspendate, momentan/Care e termenul de rezolvare
  • Vești de la meteorologi. Când se opresc ploile/ANM, prognoza pentru patru săptămâni, până pe 30 iunie
  • Discuții pentru formarea noului GUVERN. Nicușor Dan: „Trebuie să fie un acord cât mai complet”
  • Exit mobile version