Cauta

Întoarcerea în Rusia: un nou test pentru mărcile occidentale

Brandurile occidentale ar putea dori să se întoarcă în Rusia, însă piețele pe care le-au părăsit par mai competitive decât acum trei ani

Impulsul Washingtonului de a pune capăt războiului din Ucraina a stârnit speculații conform cărora mărcile occidentale ar putea dori să se întoarcă în Rusia, însă, de la modă la mașini, piețele pe care le-au părăsit par mai competitive decât acum trei ani.

Henderson, un lanț de îmbrăcăminte pentru bărbați care s-a listat la Bursa din Moscova la sfârșitul anului 2023, a informat că plecarea comercianților străini i-a dat un impuls de dezvoltare, în principal prin punerea la dispoziție a unor locații mai bune în cadrul centrelor comerciale, potrivit Reuters.

Bunurile de consum nu sunt supuse sancțiunilor, dar multe companii au refuzat să facă afaceri cu rușii. Prin urmare, Moscova a legalizat importurile gri prin țări terțe care permit comercianților cu amănuntul să vândă produse străine fără permisiunea proprietarului mărcii.

În prezent,  spațiile centrelor comerciale, rezervate în trecut magazinelor emblematice occidentale, sunt  ocupate de rivalii ruși. ”Sunt contracte pe termen lung, astfel încât fiecare loc va fi disputat”, spune Pavel Liulin, vicepreședinte al Asociației centrelor comerciale din Rusia, Belarus și Kazahstan.

Vladimir Putin a declarat vineri că producătorii ruși trebuie să fie tratați preferențial dacă firmele străine se întorc.Kiril Dmitriev, trimisul special al lui Putin pentru cooperarea economică și investițională internațională, așteaptă ca un număr de companii americane să se întoarcă încă din al doilea trimestru al acestui an, fără a oferi detalii suplimentare.

Peste 1000 de  companii occidentale au ieșit din Rusia de când Kremlinul a trimis trupe în Ucraina. Unele au plecat din cauza costurilor și a perturbărilor cauzate de sancțiuni și probleme de plată.  Dar cumpărătorii ruși au adoptat mărcile locale.

Retailerul Stockmann, care a achiziționat anul trecut afacerea rusească a Hugo Boss, observă o creștere a vânzărilor brandurilor autohtone, precizează Daria, o vânzătoare într-unul dintre magazinele companiei din Moscova.

Plecarea bruscă a unor producători auto precum Renault, Volkswagen și Nissan, a lăsat un gol care a fost umplut în principal de concurenții chinezi, care reprezintă mai mult de 50% din vânzările de mașini noi, comparativ cu mai puțin de 10% înainte de începerea conflictului.Producătorii auto interni au o cotă de 30% din vânzări, față de aproape 20% înainte de februarie 2022.

Valeria, o altă vânzătoare într-un magazin din centrul Moscovei, susține că brandurile rusești vor dori să apere cota de piață pe care au câștigat-o și vor avea încredere că sunt suficient de puternice pentru a concura în situația în care jucătorii internaționali revin.

Ultimele stiri

  • Horoscop 31 Iulie 2025 – Legati o prietenie noua cu cineva
  • ”Laboratorul de superinteligență” a lui Zuckerberg, pariu greșit?
  • Jaf generalizat prin schema compensărilor la energie și gaze
  • Marele acord Trump-Ursula a stârnit hohote de râs la Moscova. Rafinăriile UE nu sunt configurate pentru petrolul ușor american
  • Radu Drăgușin într-o relație cu “Bătrâna Doamnă”?
  • Deprecierea dolarului ajută economia mondială
  • Se ridică ”prohibiția” din știință. Cercetătorii dau de pământ cu teoria încălzirii globale
  • CSM, răspuns categoric pentru Bolojan pe tema reformei pensiilor magistraților: „Modalitatea de „consultare” este în afara oricărui cadru legal”/N.Dan: Magistrații care doresc să rămână și s-au răzgândit să-mi scrie
  • Chinezăriile ieftine, leacul inflației din zona euro
  • Avioane și blindate: Germania pregătește comenzi de miliarde de euro
  • Exit mobile version