Impulsul Washingtonului de a pune capăt războiului din Ucraina a stârnit speculații conform cărora mărcile occidentale ar putea dori să se întoarcă în Rusia, însă, de la modă la mașini, piețele pe care le-au părăsit par mai competitive decât acum trei ani.
Henderson, un lanț de îmbrăcăminte pentru bărbați care s-a listat la Bursa din Moscova la sfârșitul anului 2023, a informat că plecarea comercianților străini i-a dat un impuls de dezvoltare, în principal prin punerea la dispoziție a unor locații mai bune în cadrul centrelor comerciale, potrivit Reuters.
Bunurile de consum nu sunt supuse sancțiunilor, dar multe companii au refuzat să facă afaceri cu rușii. Prin urmare, Moscova a legalizat importurile gri prin țări terțe care permit comercianților cu amănuntul să vândă produse străine fără permisiunea proprietarului mărcii.
În prezent, spațiile centrelor comerciale, rezervate în trecut magazinelor emblematice occidentale, sunt ocupate de rivalii ruși. ”Sunt contracte pe termen lung, astfel încât fiecare loc va fi disputat”, spune Pavel Liulin, vicepreședinte al Asociației centrelor comerciale din Rusia, Belarus și Kazahstan.
Vladimir Putin a declarat vineri că producătorii ruși trebuie să fie tratați preferențial dacă firmele străine se întorc.Kiril Dmitriev, trimisul special al lui Putin pentru cooperarea economică și investițională internațională, așteaptă ca un număr de companii americane să se întoarcă încă din al doilea trimestru al acestui an, fără a oferi detalii suplimentare.
Peste 1000 de companii occidentale au ieșit din Rusia de când Kremlinul a trimis trupe în Ucraina. Unele au plecat din cauza costurilor și a perturbărilor cauzate de sancțiuni și probleme de plată. Dar cumpărătorii ruși au adoptat mărcile locale.
Retailerul Stockmann, care a achiziționat anul trecut afacerea rusească a Hugo Boss, observă o creștere a vânzărilor brandurilor autohtone, precizează Daria, o vânzătoare într-unul dintre magazinele companiei din Moscova.
Plecarea bruscă a unor producători auto precum Renault, Volkswagen și Nissan, a lăsat un gol care a fost umplut în principal de concurenții chinezi, care reprezintă mai mult de 50% din vânzările de mașini noi, comparativ cu mai puțin de 10% înainte de începerea conflictului.Producătorii auto interni au o cotă de 30% din vânzări, față de aproape 20% înainte de februarie 2022.
Valeria, o altă vânzătoare într-un magazin din centrul Moscovei, susține că brandurile rusești vor dori să apere cota de piață pe care au câștigat-o și vor avea încredere că sunt suficient de puternice pentru a concura în situația în care jucătorii internaționali revin.
Fraieri să fie rușii să le mai dea voie să revină. Asta pentru acele goluri care nu au fost ocupate de firmele asiatice, normal.
DISPERAREEEEEEE, HAHAHAHAHA 😝😝😝. Curand, colonialistii ue vor da un brand intreg pt…un.metru cub de gaz, hahahahaha 😝😝😝