AcasăEconomieIngineria tarifară revine în forță. Companiile se feresc de taxele mari

Ingineria tarifară revine în forță. Companiile se feresc de taxele mari

Pe măsură ce președintele Donald Trump impune taxe atât prietenilor, cât și dușmanilor Statelor Unite, companiile regândesc din ce în ce mai mult clasificarea produselor lor și recurg la inginerie tarifară pentru a suporta taxe mai mici

Pe măsură ce președintele Donald Trump impune taxe atât prietenilor, cât și dușmanilor Statelor Unite, companiile regândesc din ce în ce mai mult clasificarea produselor lor și recurg la inginerie tarifară pentru a suporta taxe mai mici.

Ingineria tarifară implică schimbarea materialelor unui articol, modificarea dimensiunilor sau a componentelor, astfel încât produsul finit să fie clasificat la o rată tarifară redusă.

Deși majoritatea tarifelor noi adăugate în timpul celui de-al doilea mandat al lui Trump au o bază largă, guvernul a stabilit scutiri pentru anumite bunuri, lăsând întreprinderile să beneficieze de ingineria tarifară, relatează CNBC.

După ce Trump a prezentat în aprilie tarife „reciproce” de amploare, mai mulți producători din străinătate au încercat să integreze elemente din oțel și aluminiu în produsele lor finale pentru a beneficia de o taxă mai mică de 25% în temeiul secțiunii 232, a declarat David Forgue, partener la firma de avocatură Barnes, Richardson & Colburn din Chicago.

Cu toate acestea, situația s-a  schimbat rapid în iunie, când Trump a majorat tarifele pentru toate produsele din oțel, aluminiu și derivate la 50%, cu excepția celor din Regatul Unit. „Acum, că taxele sunt inversate, vedem companii care elimină aceste elemente și le expediază din nou separat”, explică Forgue.

John Foote, avocat în domeniul vamal la Kelley Drye & Warren din Washington, a susținut că „ingineria tarifară este unul dintre puținele lucruri pe care le puteți face pentru a încerca să obțineți un rezultat corect și să vă reduceți obligațiile privind taxele vamale.”

Există peste 5 000 de coduri diferite de clasificare a produselor pe care autoritatea vamală americană le utilizează în evaluarea tarifelor. Astfel de  clasificări au fost stabilite în urma a zeci de ani de negocieri între guverne și organismele industriale, variind adesea în funcție de categoria de produse.

Winnebago Industries, un producător american de rulote, a anunțat deja că intenționează să „colaboreze cu experți externi pentru a dezvolta și implementa strategii eficiente de atenuare a tarifelor, inclusiv inginerie tarifară și amânări”.

Columbia Sportsware și Converse folosesc ingineria tarifară pentru îmbrăcăminte, articole sportive și încălțăminte.

Potrivit lui Andrew Wilson, strateg al lanțului de aprovizionare în cadrul firmei de consultanță Supplino, implementarea ingineriei tarifare poate fi relativ ușoară în sectoarele bunurilor de larg consum.

Dar pentru sectoarele mai sofisticate și „puternic reglementate”, cum ar fi cel auto, aerospațial, electronic și al dispozitivelor medicale, „este o provocare, deoarece chiar și schimbările minore pot necesita încă 12 până la 24 de luni de testare, certificare și validare”.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
46 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger