AcasăEconomieImporturi, blocaj, mașini chinezești îngrămădite. Porturile europene s-au transformat în parcări

Importuri, blocaj, mașini chinezești îngrămădite. Porturile europene s-au transformat în parcări

Vehiculele importate din China se adună în porturile europene, transformându-le în parcări, în timp ce producătorii și distribuitorii se luptă cu încetinirea vânzărilor și cu blocajele logistice

Vehiculele importate se adună  în porturile europene, transformându-le în parcări, în timp ce producătorii și distribuitorii se luptă cu încetinirea vânzărilor și cu sincope logistice, inclusiv cu lipsa șoferilor de camion.

Potrivit Financial Times, directorii portuari și cei din industria auto au indicat acumularea de mașini electrice chinezești ca fiind una dintre principalele cauze ale problemei, unele companii rezervând sloturi de livrare de transport maritim fără a comanda transportul ulterior.

În alte cazuri, producătorii de automobile în general nu pot comanda camioane din cauza lipsei de șoferi și de echipamente pentru a muta vehiculele mai departe.

Aglomerație și întârzieri

„Distribuitorii de mașini folosesc din ce în ce mai mult parcările din port ca depozit. În loc să stocheze mașinile la dealeri, acestea sunt colectate la terminalul auto”, au declarat oficialii portului belgian Anvers, cel mai aglomerat port din Europa pentru importurile de vehicule.

Și operatorii de nave care transportă mașini sunt blocați în portul italian Livorno și portul grecesc Pireu din cauza aglomerației din terminale.

Unii directori din industria auto spun că producătorii chinezi de automobile nu își vând vehiculele în Europa atât de repede pe cât se așteptau, ceea ce a contribuit în mare măsură la supraoferta din porturile din regiune.

Multe mașini electrice chinezești au stat în porturile europene timp de până la 18 luni până când au fost vândute distribuitorilor sau utilizatorilor finali.

Cui Dongshu, secretarul general al Asociației autoturismelor din China, a declarat că „transportul maritim intern pe piețele europene este dificil pentru mărcile chineze de vehicule electrice”.

BLG Logistics, compania care operează terminalul de manipulare a mașinilor din portul german Bremerhaven, al doilea cel mai aglomerat port din Europa pentru vehicule, a înregistrat timpi de așteptare mai lungi după ce guvernul federal  a încetat să mai subvenționeze achizițiile de mașini electrice în decembrie anul trecut.

Chinezii plănuiesc o ofensivă de export în Europa

Blocarea terminalelor  vine în contextul în care mulți dintre producătorii auto din China, precum BYD, Great Wall, Chery și SAIC, plănuiesc o ofensivă de export în Europa.

Exporturile de automobile din China în 2023 au fost cu 58% mai mari decât în anul precedent, ceea ce a determinat o remodelare semnificativă a pieței. În primele două luni ale acestui an, principalele destinații de export ale mașinilor chinezești cu baterii, hibride plug-in și vehicule cu hidrogen au fost Belgia, Regatul Unit, Germania și Olanda.

Wang Wentao, ministrul chinez al comerțului, a afirmat duminică, în cadrul unei întâlniri cu producătorii chinezi de automobile la Paris, că acuzațiile de „supracapacitate” sunt „nefondate”.

Cu toate acestea, multe dintre grupurile din China își construiesc de la zero echipe în Europa și se confruntă cu provocări logistice reale, Ca nou-veniți pe piață, s-au luptat să găsească companii de transport care să le acorde prioritate comenzilor lor.

Aglomerația este cel mai recent eșec pentru sistemul global de transport al mașinilor. Industria se luptă de luni de zile cu o lipsă de capacitate pe nave, după ce creșterea bruscă a exporturilor din China a determinat o creștere de 17% a transporturilor de vehicule pe distanțe lungi față de 2023.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
1.442 afisari

3 COMENTARII

  1. Trimiteți-i-le la madam Cusula sa și le parcheze în curte. Stați sa vedeți cum vor bloca parcările inexistente din orașe, când bateriile de tot rahatul își vor da duhul, iar reciclarea lor va costa cât o mașină nouă. Prostia costă, întotdeauna.

  2. Oamenii au inteles in sfarsit ca electricele sunt o mizerie si cu atat mai mult daca-s chinezesti. Eu cu 14 litri de gpl ajung la Constanta (220 km) fara sa poluiez aproape deloc . pretul? 14 x 3,29 = 46 de lei (2-3 persoane si bagaje) , durata 2,5 ore.
    Cu dacia spring , durata e 5 ore cu 2 incarcari pe parcurs . Total pret energie 210 kw la 1 leu /kw adica 210 lei ptr 220 km.
    E mai rentabil sa iei electrica, sa pierzi cu mai mult de 2 ore in plus, sa platesti de 4 ori mai mult ptr a strabate aceiasi distanta ca si cu o masina cu motor pe combustie?
    Ganditi.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger